پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بعثت

حوزه/ دین و رسالت پیامبر اسلام(ص) بمب بست ندارد و حتی برای روزهای سخت هم برنامه دارد، یکی از روزهای سخت همین ویروس کرونا است. راه برون رفت، توجهف توسل، دعا و رعایت موازین بهداشتی و روانی است.

آیت الله فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، ضمن تبریک این ایام گفت: این روز از بزرگترین وقایع تاریخی اسلام، دین و جامعه اسلامی به شمار می رود، ضمن پاسداشت و گرامیداشت این روز بزرگ، لازم است جامعه اسلامی ارتباط قوی، عمیق، معنوی، روحی و فرهنگی با پیامبر اسلام(ص) برقرار کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این روز قداست خاصی دارد و لازم است در این روز های سخت کرونایی با مدد جویی از اخلاق، روش، منش و سبک زندگی پیامبر اسلام و بهره وری بهتر از ادعیه و اذکار بر این بیماری منحوس غلبه کنیم.

این استاد حوزه افزود: پیغمبر خدا وقتی مبعوث به رسالت شدند با اخلاق و دیانت خود، مردم و  جوانان را به دین اسلام جذب کردند و این مسئله می تواند حاوی نکات بسیار درس آموزی حتی برای ما حوزویان، روحانیون و مبلغان و اقشار مختلف مردم در جذب مردم و جوانان به دین، استفاده از سیره آن بزرگوار برای برون رفت از مشکلات در جامعه باشد.

وی بیان داشت: دین و رسالت پیامبر اسلام(ص) بمب بست ندارد و حتی برای روزهای سخت هم برنامه دارد، یکی از روزهای سخت همین ویروس کرونا است. راه برون رفت، توجهف توسل، دعا و رعایت موازین بهداشتی و روانی است.

آیت الله فقیهی گفت: مردم خود را از سیره نبوی و دین جدا ندانند، در عین رعایت مسائل بهداشتی، اهل دعا و ذکر و توسل و توکل باشند و همین مسئله خود روزنه برای روزهای بهتر خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: امروز یکی از مسائلی که پیامبر اسلام مردم را به آن دعوت می کند، اقامه قسط، عدل، عفو و گذشت و ... است. چه قدر به این مسائل در زندگی و جامعه و در برخورد با مردم و اطرافیانمان پایبند هستیم.

این استاد حوزه افزود: چه قدر اهل رعایت مسائل دینی، شرعی، اخلاقی، رعایت حقوق بیت المال و رشوه نگرفتن و دزدی نکردن و ... هستیم. هر چه قدر به این مسائل پایبند باشیم، توانسته ایم در مسیر و در ادامه رسالت پیامبر اسلام حرکت کنیم و هر چه قدر این گونه عمل نکنیم، از مسیر و سیره نبوی دور مانده ایم و ضرر آن به خودمان می رسد.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) بر مبارزه با فساد و رشوه و عدم دست درازی به بیت المال تأکید دارند، این همان بعثتی است که ایشان برای آن زحمت کشیده اند و رنجها تحمل کردند؛ بنابراین خود را بیگانه از این مسائل ندانیم.

آیت الله فقیهی گفت: در این روزهای خاص باز شاهد احتکار و گرانی و فساد هستیم. آیا واقعا باید این گونه باشد که حتی در شرایط سخت که همه باید به همدیگر کمک کنیم تا از این بیماری منحوس به سلامت عبور کنیم، اموال مورد نیاز را برای بهتر زندگی کردن و سود بیشتر گران بفروشیم و احتکار کنیم؟!.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha