جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که معنای بعثت تزریق هدایت آسمانی به بشریت است، گفت: قبل از مبعث حضرت رسول (ص) جهالت بر بشریّت حاکم و تحریف‌های مختلف بر زندگی مردم تأثیر گذاشته بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: مبعث پیغمبر اسلام یکی از زیبایی‌های آفرینش و تشریع است و مبعث در این میدان خیلی بارز و شاخص است.

وی ادامه داد: قبل از مبعث حضرت رسول (ص) جهالت بر بشریت حاکم و تحریف‌های مختلف بر زندگی مردم تأثیر گذاشته بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی بیان داشت: جهالت به‌گونه‌ای در جزیره العرب حاکم شده بود که دخترها را زنده‌به‌گور می‌کردند و بت‌پرستی به یک رسم و آیین تبدیل‌شده بود.

وی ادامه داد: پیغمبر اکرم در چنین شرایطی از طرف خداوند متعال مبعوث شدند و دستور یافتند که بین مردم بروند و مردم را به یکتاپرستی دعوت کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: در سوره مبارکه علق می‌خوانیم: اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرا و ربک الاکرم، الذی علّم بالقلم، علّم الانسان ما لم یعلم، در بین علق و علم هیچ تشابهی نیست اما خداوند می‌خواهد در بعثت بفرماید که آخرین نقطه و اوج کمال انسان علم و معرفت است.

وی ابراز داشت: پیغمبر اکرم (ص) با توان قوا و در مدت ۲۳ سال به ۵ قاره عالم پیامش را می رساند و هدایت را به بشریت تزریق می‌فرماید.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: معنای بعثت تزریق هدایت آسمانی به بشریت است و امروز هم بشریت باید به آموزه‌های اسلامی برگردد تا به سعادت برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha