شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امیر بهزاد موذنی - بهداشت و درمان ارتش

حوزه/ امیر بهزاد موذنی گفت: مجتمع نقاهتگاهی نیروی زمینی ارتش تا ۳ هزار تخت قابل افزایش است و بخش رادیولوژی و آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امیر بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش (نزاجا)، امروز در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا اظهار کرد: هدف از تشکیل این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه این است که طول زمان بستری شدن بیمارانی که به علت کرونا در بیمارستان بستری بودند را در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، برای ادامه درمان به نقاهتگاه بیاوریم و در این نقاهتگاه دوره کمون را سپری کنند و اگر خدای نکرده مجدداً مشکل پیدا کردند و با مشکلات تنفسی و تشدید بیماری مواجه شدند، بتوانیم در بیمارستانی که در اینجا طراحی کردیم، اقدامات درمانی را انجام دهیم.

وی با اشاره به روند پذیرش بیماران در این بیمارستان گفت: در بدو ورود به بیمارستان، پس از پذیرش بیماران، آنها به بخش‌های مرتبط معرفی می‌شوند و متناسب با پرونده‌ای که تشکیل می‌دهند امکانات انفرادی از جمله روتختی و روبالشی، لباس بیمار، دمپایی و وسایل شخصی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و در نهایت بیمار پس از شناختن پرستار و نیروی خدماتی خود در بخش بستری می‌شود.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا خاطر نشان کرد: در این مجتمع بیمارستانی محلی مشخص شده که در آن غذا به صورت گرم طبخ می‌شود و همکاران من در کنترل مواد غذایی و بهداشتی محل طبخ غذا را کنترل می‌کنند و پس از تأیید، غذا را به صورت گرم در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

امیر موذنی گفت: در این مجتمع بیمارستانی تمام امکانات بیمارستانی شامل ICU، بخش بستری، اتاق عمل و خدمات دندانپزشکی و همچنین بهداشت روان و بهداشت محیط پیش‌بینی شده است. همچنین این امکان پیش‌بینی شده تا پزشکان مستقر در این مجتمع بیمارستانی برای مشاوره و راهنمایی با پزشکان متخصص در اقصی‌نقاط کشور ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه «این مجتمع نقاهتگاهی تا ۳ هزار تخت قابل افزایش است»، افزود: بخش رادیولوژی و همچنین آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا در پایان اظهار کرد: نیروهای انسانی، نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری و متخصصان مختلف همه آماده شده اند و چیدمان لازم انجام شده تا ان شاالله بتوانیم به نحو احسن در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha