شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بهرامی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم گفت: ارسال ۴۵۰ هزار پیامک و اعطای ۱۴۰ هزار گواهینامه به شرکت کنندگان در آموزش های پیشگیرانه در خصوص کرونا از برنامه های آموزشی پیشگیری از ابتلای به این بیماری کرونا برای عموم مردم قم بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا بهرامی در تشریح فعالیت های آموزشی در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در قم گفت: همزمان با اعلام کشف بیماری کرونا فعالیت های ویژه آموزشی هلال احمر در فضاهای مختلف در قم آغاز شد.

وی بیان کرد: با توجه با شرایط ویژه این بیماری، و اهمیت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم، آموزش همگانی استفاده از پتانسیل های موجود در فضای مجازی و رسانه ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم گفت: هماهنگی با معاونت آموزش و پژوهش جمعیت کشور در خصوص اطلاع رسانی سایت آموزشی کرونا به همشهریان قمی با ارسال ۴۵۰ هزار پیامک و اعطای ۱۴۰ هزار گواهینامه به شرکت کنندگان در این آموزش از برنامه های این طرح بود.

بهرامی با اشاره به اینکه استخراج، تنظیم بیش از ۶۰۰ محتوای آموزش های همگانی و خبری در خصوص راههای پیشگیری، ابتلا و قرنطینه کرونا در فضاهای مجازی انجام شد،  تصریح کرد: پوسترهـای تولیـد شـده توسط جمعیت هلال احمر به زبان فارســی به صورت فایل به کانال ها و صفحـات مجـازی از جمله روابط عمومی، کارکنان، مربیان، امـدادگران، پدافنـد غیر عامل، مـدیریت بحران شــهرداری، حوزه علمیه، انجمن ایمنی صنعت و معدن و ادارات و نهاد های دولتی ارسـال  شد.

وی با تاکید به اهمیت آموزش به سایر زبان ها با توجه به مهاجرپذیر بودن استان قم یادآور شد: ارسـال پوسترهـای تولیـد شـده به زبان عربی و توســط معـاونت آموزش و پژوهش کشور به صورت فایل به کانال ها و صفحات مجازی عرب زبانان از جمله فراگیران عرب زبان معاونت آموزش ، مربیان عرب زبان ارسال شد.بهرامی ادامه داد: آموزش پیشگیری از ویروس کرونا در ابتدای کلاس های کمک های اولیه برگزار شده در این ایام و آموزش همکاران و توصــیه های ایمنی، توزیع ماسک و مواد ضــدعفونی در اماکن عمومی بهداشتی و وسایل و ابزار کار با مواد ضدعفونی کننده و الکل از دیگر فعالیت های آموزش کابردی در این خصوص بود.معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: آموزش نحوه برخورد، پیشگیری و مقابله با کرونا به ۶۳ نفر از پرسنل و مربیان آموزشی جمعیت توسط مدرسین مرکز بهداشت قم از دیگر اقدامات صورت گرفته تا هفته نخست سال جدید به شمار می رود.

بهرامی افزود: آموزش نحوه برخورد، پیشگیری و مقابله با کرونا و نحوه استفاده از تب سنج لیزری و پالس اکسی متر به ۴۳۷ نفر از امدادگران و جوانان و اعضای تیم های جهادی حوزه علمیه، توسط مدرسین مرکز بهداشت قم در راستای استفاده در طرح ملی غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان و حضور در بخش قرنطینه نقاهتگاه مجتمع یاوران مهدی (عج) از دیگر فعالیت های بود.

وی همچنین ارسال موارد آموزشی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی و جاده ای برای سازمان ترافیک شهرداری و اداره کل حمل و نقل جاده ای را از دیگر برنامه های آموزشی پیگیرانه جمعیت هلال احمر در قم برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha