جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ امام به زبان دعا، انگیزه‌های یک زندگی اسلامی را در ذهن مردم بیدار و زنده می‌کند تا اصلاح جامعه آغاز شود.

آیت الله فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع) به نقش دعا در کلام این امام همام(ع) اشاره کرد و گفت: در ماه شعبان اعیاد بسیار بزرگی اتفاق افتاده که یکی از آنها تولد با برکت امام سجاد(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: با نگاه به سیره این بزرگوار می بینیم که سراسر زندگی ایشان پر از خیر و برکت بوده است که از جمله آن  می توان به عبادت، توسل،  توکل، زندگی زاهدانه و حرکت های انقلابی برای تداوم اسلام و عاشورا اشاره کرد.

این استاد حوزه اظهار داشت: به دلیل کنترل های های شدیدی که از سوی حکومت وقت بر امام سجاد(ع) صورت می گرفت و ایشان نمی توانستند با مردم و شیعیان در ارتباط باشند، مدل ارتباطی دعا را در پیش گرفتند و همین مسئله سبب پایه ریزی حرکت معنوی انقلابی دیگری از سوی آن حضرت در جامعه اسلامی شد.

وی بیان داشت: در همین رابطه می توان به کتاب معروف حضرت یعنی صحیفه سجادیه اشاره کرد که جای جای آن منشأ خیر و برکت برای مسلمین است. در این کتاب دعاهای زیادی از زبان ایشان نقل شده و باعث شده شیعیان بتوانند ضمن ارتباط با حضرت، مسیر زندگی خود را هم تغییر دهند.

آیت الله فقیهی گفت: «صحیفه سجادیه» مجموعه‌ای از ادعیه است، درباره همه موضوعاتی که انسان در یک زندگی بیدار و هوشمندانه باید به آن توجه کند، امام به زبان دعا، انگیزه‌های یک زندگی اسلامی را در ذهن مردم بیدار و زنده می‌کند تا اصلاح جامعه آغاز شود.

وی افزود: امروز جامعه در این شرایط حساس می توان از طریق همین دعا و توسل از مشکلات عبور کند و بلاها را از خود دفع کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha