شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) با بصیرت الهی که داشتند با مشخص کردن و برگزار کردن رفراندوم به انقلاب اسلامی مشروعیت عینی و مردم‌سالارانه بخشیدند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری رفراندوم سرا سری آن‌هم بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از بصیرت بسیار بالایی امام خمینی (ره) بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به‌یک‌باره توانسته بود حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در این کشور از بین ببرد و باید پایه‌های آن توسط خودم مردم محکم و استوار شود.

آیت‌الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: در کشور ما پیش از انقلاب نیز در زمان‌های سابق چند نهضت به وجود آمده بود، اما روشنفکرهای غرب زده، انقلاب‌ها را منحرف کرده و به بن بست رسانده بودند.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال انقلاب مشروطه، انقلاب نهضت تنباکو و انقلاب مرحوم کاشانی نمونه‌هایی است که این روشنفکران غرب زده آن‌ها را از دست علما درآورده و تحریف کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام خمینی (ره) با بصیرت الهی که داشتند که با مشخص کردن و برگزار کردن رفراندوم به انقلاب اسلامی مشروعیت عینی و مردم‌سالارانه بخشیدند و علاوه بر این دهان روشنفکران غرب‌زده را بستند.

وی به وظیفه‌ای مردم در حال حاضر اشاره کرد و گفت: بر ما لازم و واجب است که نظام را حفظ کنیم و قطعاً حفظ نظام با حفظ یاد و گرامیداشت این ایام‌الله‌ها امکان‌پذیر است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی انتقال این مفاهیم به نسل‌های آینده را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مفاهیم و ارزش‌های این روزها باید هرسال تجدید و تبیین شوند که نسل‌های جدید به مسائل گذشته آگاه‌تر شده و حافظ آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌یکی از ارکان بقای انقلاب در صحنه بودن مردم است و باید به این نکته مهم هم توجه ویژه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha