چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برخی اختلافات خانوادگی و یا آسیب‌های معیشتی برای خانواده‌ها ایجاد شده است که، ستاد مردمی در این زمینه نیز باید ورود کند و با آن مقابله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، سه شنبه شب در جلسه ستاد مردمی مقابله با کرونا استان همدان که به صورت ویدئو کنفرانس در مرکز بهداشت همدان برگزار شد، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: خیزش همگانی که از همکاری بین ستاد مردمی و ستاد پیشگیری به وجود آمده است، حرکت خوبی بود که نشان داد با وحدت و همدلی می توان کارها را به خوبی انجام داد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در بین ستادهای استانی و مردمی می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه از روز اول تشکیل ستاد مردمی، آن را بازوی اجرایی ستاد پیشگیری اعلام کردیم، گفت: از آنجایی که فرمانده اصلی در میدان مبارزه با کرونا، ستاد پیشگیری است، بنابراین همه ما موظف هستیم تا پروتکل‌های موجود را به درستی رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل ستاد مردمی، کمک کردن به ستاد پیشگیری بوده و لذا با وجود آن که اسم‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، اما هدف همه یکی است و همه در یک جبهه قرار داریم.

امام جمعه همدان افزود: در شهرستان‌ها نیز اگر مسئولان علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا، نسبت به ستاد مردمی نقدی داشتند، باید با اعلام آن به دبیر و یا ائمه جمعه، ستاد را در برطرف کردن آن، همراهی کنند.

وی با تأکید بر اینکه ستاد مردمی باید با آسیب‌های اجتماعی که با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده مقابله کند، یادآور شد: برخی اختلافات خانوادگی و یا آسیب‌های معیشتی برای خانواده ها ایجاد شده است که ستاد مردمی در این زمینه نیز باید ورود کند و با آن مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ستاد مردمی باید برای رفع آسیب های معیشتی در جامعه، اقدام جدی انجام دهد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از خیرین بر تولید ماسک و مواد ضدعفونی تمرکز کرده‌اند، بنابراین ستاد باید در جذب خیرین در حوزه معیشتی خانوارها هم فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به تعطیلی هیأت‌ها و تجمعات مذهبی و نمازهای جماعت و جمعه، پس از شیوع ویروس کرونا، ابراز داشت: با وجود این تعطیلی‌ها با خلأهای معنوی مواجه شده‌ایم، که باید برای رفع آن اقدام به برنامه ریزی کنیم تا زمینه ساز رفع آسیب‌های روحی موجود شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: خصوصا از آنجایی که در نزدیکی نیمه شعبان هم هستیم، ستاد باید برای این جشن، فعالیت‌های ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری شبکه بهداشت و ستاد مردمی در مبارزه با کرونا، تجربه خوبی بود، اظهار داشت: ان شاءالله پس از پیروزی در مبارزه با کرونا، باید با استمرار این همکاری، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را حل کنیم.

امام جمعه همدان در پایان با تقدیر از اقدامات کادر درمان و پزشکی، یادآور شد: روحیه جهادی که در این شرایط ایجاد شده است را باید قدر بدانیم و نگذاریم که این روحیه تضعیف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha