سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اسماعیل تدینی اوقاف سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اعمال محدودیت و بستن درب بقاع متبرکه با هدف حفظ سلامتی زائران و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس صورت گرفته و برای از بین بردن این ویروس لازم است همه با هم و با توکل به خدا تلاش کنیم تا آن را از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی اظهار کرد: علاوه بر اینکه در پنجشنبه آخر سال و لحظه تحویل سال نو برنامه‌ای برای پذیرش زائران نداشتیم، در روز طبیعت نیز درب بقاع متبرکه استان سمنان باز نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به انتقال سریع این ویروس و با توجه به تأکیدات جامعه پزشکی، بهترین راه مقابله با این ویروس قطع زنجیره انتقال است و این محدودیت‌ها و بستن درب بقاع متبرکه استان تا هر زمان که ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا صلاح بدانند ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: به‌ منظور قطع زنجیره انتقال، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، در خانه ماندن است و باید تلاش کنیم، ‌جز در موارد ضروری از منزل خارج نشویم.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل از ابتدا براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا اقدام نموده و با این ستاد نهایت همکاری را داشته، تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام این ستاد مبنی بر جلوگیری از اجتماع افراد به کلیه بقاع متبرکه ابلاغ شد تا کلیه برنامه‌ها و تجمعات را لغو کرده و نسبت به شست و شو و ضدعفونی مستمر اماکن اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌ تدینی گفت: علاوه بر این امر و با توجه به نیاز مردم به مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و دستکش، هیأت‌امنا و اعضای مراکز افق بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان نسبت به تهیه بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و تولید ماسک اقدام کردند و این اقلام به‌صورت مستمر از ابتدای ورود این بیماری تهیه و بین اقشار نیازمند اطراف بقاع متبرکه توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده توسط برخی از هیأت‌امناها و پایگاه‌های بسیج بقاع متبرکه، اقدام در خصوص ضدعفونی معابر و اماکن در قالب گروه‌های جهادی است که به‌عنوان نمونه می‌توان از پایگاه بسیج حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) سمنان در این زمینه نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با تقدیر از راه‌اندازی قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: «قرارگاه یحیی‌بن‌موسی‌الکاظم(ع)»، حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی کردن مبارزه با کرونا، برای تأمین برخی از اقلام بهداشتی موردنیاز مردم از قبیل ماسک و مواد شوینده و توزیع مطلوب این اقلام دایر شده است.

وی گفت: در این ستاد تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های مردم و خیرین نسبت به تأمین اقلام بهداشتی و ارزاق و توزیع بین اقشار محروم اقدام گردد.

حجت‌الاسلام‌ تدینی به اعمال محدودیت بازگشایی درب حرم مطهر امامزادگان در مرحله بعدی اقدامات ستاد مبارزه با کرونای اداره کل اوقاف اشاره کرد و افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذشده در ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، در مرحله اول اعمال محدودیت در ساعت بازگشایی درب برخی از امامزادگان و در مرحله بعد ابلاغ جهت بسته شدن درب کلیه اماکن به ادارات تابعه و شهرستان‌ها ابلاغ شده است و همان‌گونه که اشاره شد این روند تا زمانی که ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تشخیص بدهد، ادامه دارد.

وی گفت: به همین دلیل بستر زیارت مجازی در برخی از بقاع متبرکه فراهم‌شده و در تلاش هستیم در سایر بقاع شاخص نیز بستر زیارت مجازی را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی در پایان با اشاره به اینکه همه این اقدامات در راستای حفظ سلامتی هم استانی‌های عزیز و به‌منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس انجام شده است و امیدواریم هر چه زودتر و با توکل به خدا و همت مردم شریف ایران اسلامی شر این بیماری از کشور ما کنده‌شده و در بقاع متبرکه و امامزادگان در خدمت مردم شریف استان و کشور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha