چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عسگر دیرباز

حوزه/رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس تجربه‌ای خوبی از ورود جوانان به عرصه فرماندهی دارد، گفت: امروز نیز نیاز است که زمینه ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و اجرایی در کشور فراهم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و نام‌گذاری این روزبه نام روز جوان اظهار داشت: حضرت علی‌اکبر (ع) هم به لحاظ سیما و چهره و هم به لحاظ تن صدا و نحوه سخن گفتن شباهت زیادی به حضرت محمد (ص) داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس روایاتی که نقل‌شده امام حسین (ع) تقریباً ۶ ساله بودند که حضرت محمد (ص) به رحمت خدا رفتند اما بااین‌وجود بارها نقل‌شده که هرزمانی که ایشان به یاد جد بزرگوار خودشان می‌افتادند حضرت علی‌اکبر (ع) را نگاه می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز به خصوصیات حضرت علی‌اکبر (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: روحیه انقلابی و حق‌مداری حضرت علی‌اکبر (ع) بی‌نظیر بود و به‌طوری‌که بارها نزد پدر بزرگوارشان بر دفاع از حق و عدالت تأکید کردند.

وی به الگو بودن این حضرت اشاره کرد و گفت: بسیار سزاوار است که جوانان در مقام الگو و اسوه به شخصیت‌هایی مانند حضرت علی‌اکبر (ع) توجه داشته باشند و سیره و سلوک آن حضرت را در زندگی خودشان پیاده کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امروز در کشور ما جوانان بسیار زیادی هستند که در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در زمینه‌های علمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اکثر جوانان کشور مؤمن و انقلابی هستند حتی اگر از نظر ظاهر هم اندکی تفاوت داشته باشند اما ازنظر اعتقادی و مذهبی جوانان خوب و مؤمنی هستند.

رئیس دانشگاه قم افزود: باید نسبت به جوانان خوش‌بینی داشته باشیم و بدانیم این خوش‌بینی بر اساس واقعیت است البته در هر جامعه‌ای افراد ناباب هستند که باید در مسیر هدایت آن‌ها نیز گام برداریم.

وی ورود جوانان به عرصه کار و مدیریت را خواستار شد و گفت:افراد باتجربه به‌مرورزمان باید جای خود را به جوانان بدهند و در کارهای مشاوره‌ای انجام فعالیت کنند تا به‌مانند دوران دفاع مقدس جوانان وارد مدیریت و فرماندهی شده و به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز توجه به جوانان را یک ضرورت عنوان کرد و ابراز داشت: حل مشکلات بیکاری، ازدواج و مسکن جوان باید در اولویت باشد و علاوه بر این شاهد هستیم در برخی از زمان‌ها ممکن است که جوانان در فضای مجازی دچار تزلزل روحی و روانی بشوند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha