جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر این که کارگران زیر بار مشکلات در حال له شدن هستند، گفت: متاسفانه اقشاری هستند که هیچ آینده اقتصادی برای آنها وجود ندارد و اگر تنها یک روز را کار نکنند، هیچ درآمدی هم نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از خیرین و معتمدین بازار همدان، با تبریک میلاد حضرت مهدی(عج)، به نقش بازار در امور خیریه اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه از بازار در ذهن ما وجود دارد این است که بازار از ابتدا معتمد حوزه و روحانیت بوده و هست و این ارتباط پس از انقلاب نقش پررنگ‌تری به خود گرفته است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه، خاطر نشان کرد: خداوند در سوره مائده همفکری برای انجام کارهای خوب و خیر را توصیه کرد و لذا برگزاری این جلسه نیز قطعا از مصادیق این آیه است.

امام جمعه همدان با تشکر از اقدامات خیر خواهانه صورت گرفته توسط خیرین، ابراز داشت: صدا و سیما و اصحاب رسانه نقش مهمی را در ترویج این فعالیت‌ها بر عهده دارند و لذا باید به صورت جدی با جمع آوری همه اقدامات صورت گرفته، در نشر آن بکوشند.

وی، خواستار رسیدگی به مشکلات اقتصادی به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا شد و گفت: مشکلات اقتصادی پیش آمده برای بازاریان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و از آنجایی که مسائلی همچون چک‌های برگشتی و مالیات جنبه حاکمیتی دارند، دولت باید برای رفع آن ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: البته در کنار بازاریان و صاحبان کسب و کارهایی که پس از پایان این ماجرا می‌توانند با امیدواری به آینده به فکر رونق کسب و کار خود باشند، متاسفانه اقشاری هستند که هیچ آینده اقتصادی برای آنها وجود ندارد و اگر تنها یک روز را کار نکنند، هیچ درآمدی هم نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کارگران هیچ ذخیره‌ای ندارند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی باید گفت که این قشر متاسفانه زیر بار مشکلات به وجود آمده در حال له شدن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه باید اقدامی به صورت جدی برای این اقشار ضعیف کرد، ابراز داشت: می توان در شرایط موجود با استفاده از ظرفیت معتمدین در محلات، و شناسایی افراد کم بضاعت و مستاجر، از صاحب خانه‌های آنان تقاضا شود تا اجاره بهای خود را در صورت امکان ببخشند و یا برای دریافت آن مهلت دهند.

وی تصریح کرد: در برخی جلسات حرف‌های خوبی مطرح می‌شود، ولی خروجی خوبی را مشاهده نمی‌کنیم، اما این جلسه باید با خروجی مشخصی که آن هم باز شدن گره‌ای از مشکلات مسلمانان است، همراه باشد و لذا در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهد شد باید مشخص شود که به چند منزل مراجعه شده و چند نفر این درخواست را قبول کرده‌اند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشاغل روزمزد در شرایط سختی قرار دارند، مطرح کرد: آنچه مشخص است این است که ما نمی‌توانیم همه مشکلات مردم را یک‌جا حل کنیم، اما در صورتی که همه اعضای حاضر در این جلسه مبلغی را بر روی هم قرار دهند، می‌توان با جمع کردن مشخصات این اقشار، هدیه‌ای را به هر نفر تقدیم کنیم.

وی در پایان یادآور شد: هر یک از اعضا می‌توانند با حضور در مراکزی که محل تجمع کارگران روزمزد است، اقدام به شناسایی اقشار ضعیف کنند و در این مسیر نیز دفتر نماینده ولی فقیه در استان، به عنوان اولین نفر وظیفه شناسایی کارگران روز مزدی که محل تجمع آنها در نزدیک دفتر می‌باشد را بر عهده خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha