دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه فعالیت های جهادی طلاب در تغسیل اموات کرونایی عمل به فرمایش مقام معظم رهبری بود، گفت: نسبت به افرادی که به دلیل این بیماری فوت کرده اند تکیلف داریم، طلاب در این عرصه کاری کردند که نمی توان اسمی برای آن گذاشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، در مراسم تجلیل از طلاب جهادی بخش تیمم اموات کرونایی که صبح امروز در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیرزا برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش طلاب جهادی در این بخش همانند رزمندگان دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: در آن دوران هم رزمندگان به صورت جهادی بدون امکانات با دست خالی فعالیت های بسیاری را علی رغم تمام امکاناتی که دشمن در دست داشت، انجام می دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس برخی رزمندگان برای انجام عملیات خود را روی سیم خاردار و مین می اندختند تا عملیات به سرانجام برسد؛ در همین استان نیز افرادی را داشتیم که هنگامی به سیم خاردار می رسیدند خود را روی سیم می انداختند تا تاخیری در عملیات صورت نگیرد، هنگامی که به آنان می گفتند، چرا این کارها را می کنید می گفتند که رضایت حضرت امام(ره) برای ما مهم است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با تصریح اینکه جوانان امروز در سراسر کشور کارهای جهادی بسیاری را انجام می دهند که علمدار همه آنان حوزه است، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس بر اساس نسبت جمعیت، روحانیت بیشترین شهید را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.

وی افزود: حوزه علمیه بدون هیچ چشم داشت مادی، فعالیت های جهادی بسیاری را در این برهه از زمان همانند گذشته انجام می دهد، درواقع طلاب جهادی به گونه ای فعالیت می کنند که امروز روحیه مدافعان سلامت خدشه دار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: هنگامی که حوزه علمیه در صدد راه اندازی غسالخانه اموات کرونایی در شیراز بود با مخالفت های شدیدی روبه رو شد، اما اکنون طلاب جهادی با کمترین امکانات در این راه فعالیت می کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در پایان با اشاره به اینکه فعالیت های جهادی طلاب در تغسیل اموات کرونایی عمل به فرمایش مقام معظم رهبری بود، تاکید کرد: نسبت به افرادی که به دلیل این بیماری فوت کرده اند تکیلف داریم، طلاب در این عرصه کاری کردند که نمی توان اسمی برای آن گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha