پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست خبری پذیرش حوزه خواهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: مقام مبین بودن و مفسر بودن وابسته به زمان، مکان و حتی جنس خاص نیست؛ در طول تاریخ اسلام محدثین زیادی بودند که اقدام به نشر معارف دین می کردند حتی بعضی از این محدثین هم زن بودند پس معلوم است که محدث بودن و مفسر بودن قرآن نیازمند جنس خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فاضل پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران در سالن اجتماعات این مرکز در قم برگزار شد، بر اهمیت تبیین مبانی و تفسیر معارف دین از سوی حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: همین مسئله مهمترین هدف راه اندازی حوزه های علمیه از زمان اهل بیت(ع) تاکنون بوده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: زمانی که پیامبر اسلام مبعوث به رسالت شده، خدای متعال مهمترین رسالت او را تبیین قرآن و معارف الهی قرار داد.

وی بیان داشت: بعد از این بزرگوار و حتی قبل تر از ایشان، سایر انبیاء الهی تفسیر و تبیین و مفسر بودن قرآن را بر عهده اهل بیت(ع) گذاشته است.

حجت الاسلام فاضل گفت: آن قدر این مسئله مهم بود که امام سجاد(ع) و بعد ایشان فرزند بزرگوارشان برای تبیین و تفسیر قرآن و ترویج معارف دینی، اقدام به تأسیس حوزه علمیه و تربیت  شاگرد و اعزام به مناطق دور دست می کردند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این مسئله نشان می دهد که مقام مبین بودن و مفسر بودن جایگاه بسیار پر ارزشی در اسلام است.

وی بیان داشت: مسئله ای که نباید از آن غفلت کرد این است که مقام مبین بودن و مفسر بودن وابسته به زمان، مکان و حتی جنس خاص نیست؛ در طول تاریخ اسلام محدثین زیادی بودند که اقدام به نشر معارف دین می کردند حتی بعضی از این محدثین هم زن بودند پس معلوم است که محدث بودن و مفسر بودن قرآن نیازمند جنس خاصی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: در همین رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هنرنمایی بیشتر از سوی زنان و در ادامه راه اندازی مرکز تعلیم وتربیت خواهران به عنوان حوزه علمیه در قم بودیم که توانسته اند در مراحل مختلف علمی، پژوهشی، پاسخ به شبهات و... در جامعه نقش آفرین باشند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: این مرکز هر ساله برای ترویج مبانی دینی از بین خواهران واجد شرایط اقدام به پذیرش و تربیت متخصصین درحوزه علوم دینی و معارف اسلامی می کرد؛ امسال نیز این امر در اول اردیبهشت آغاز شده است.

لازم به ذکر است پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ از اول اردیبهشت ماه آغاز شد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha