پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در جلسه اخلاق کارکنان سپاه قزوین گفت: تقوا و اهل دعا شدن، ره ‌آورد ماه رمضان است و در این ماه عزیز انسان به فقر و نیازی که به خدا دارد، پی می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جلسه اخلاق کارکنان سپاه استان قزوین اظهار کرد: رسول خدا(ص) در خطبه شعبانیه بشارت داده‌اند که ماه رمضان به شما اقبال کرده و برای استقبال این ماه مبارک مهیا شوید.

وی تصریح کرد: برای استقبال از ماه مبارک رمضان معمولاً چند روز زودتر سراغ روزه‌داری می‌رویم، اما همه استقبال این نیست و محتوا و زیبایی استقبال، فهم عمیق از خواسته‌های ماه رمضان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خدا در قرآن فرموده این روزه که بر شما واجب شده است، شما را به اهدافی می‌رساند و می‌باید بکوشیم تا با روزه‌داری به اهدافی که خداوند تعیین کرده، دست یابیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دعاهای ماه رمضان حاوی چندین هدف هستند و یکی از اهداف این است که روزه‌دار می‌باید به گرسنگی هر موجودی چه انسان باشد و چه حیوان، توجه داشته و تلاش کند تا او را سیر کند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین اهداف ماه مبارک رمضان این است که به تقوا برسیم، بیان کرد: خدا ظرفیت تقوا را در وجود تمام انسانها قرار داده است و ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای رسیدن به تقواست.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه می‌فرمایند پس از پایان ماه مبارک رمضان برای قدردانی از صاحب سفره می‌گوییم خدایا تو را سپاسگزاریم که ما را با نعمت تقوا پذیرایی کردی.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه هدف دیگر ماه رمضان این است که انسان را اهل دعا کند، گفت: این ماه به انسان نشان می‌دهد که موجودی محتاج است و مادیات نمی‌تواند او را غنی و بی‌نیاز کند و به همین خاطر همواره باید دعا و نیایش کند.

وی اظهار کرد: از نگاه دینی، خسارتمندترین آدم‌ها کسانی هستند که هر چه استعداد، هوش و توان داشتند را برای زندگی دنیا به کار گرفتند و خودشان گمان می‌کنند حال خوبی دارند اما خسارت دیده‌ترین انسانها هستند.

امام جمعه قزوین افزود: یکی دیگر از اهداف ماه رمضان این است که انسان را به فقر و نیازی که به خداوند دارد، یادآوری کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: شهید مطهری می‌فرماید ما همیشه در دعاها از خدا می‌خواهیم چیزی به ما بدهد اما آن چیزهایی که باید از خدا بخواهیم از ما بگیرد، خیلی بیشتر است که کبر، دنیاپرستی، نفاق، غرور، کینه توزی و غفلت از آن جمله هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha