جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نون خ

حوزه/ منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: سریال "نون خ ۲" چه در بحث روایت داستان و چه در بُعد شخصیت پردازی، دچار ضعف و نقص بود.

امین بابازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به پخش سریال "نون خ ۲" اظهار داشت: عمده بار طنز سریال بر اساس دیالوگ ها و موقعیت هایی بود که البته آنها نیز پرداخت خوبی نداشتند و به نظر می رسید که در عین حال در بحث انتخاب بازیگر نیز نقص هایی وجود داشت.

وی افزود: با این حال سریال به جهت حس و حال طنزی که داشت، توانست تا حدود زیادی مخاطب را با خود همراه کند و از این منظر با وجود این ضعف ها، موفق ظاهر شد.

این مستندساز و فیلمساز همچنین گفت: یکی از مشکلات جدّی ما در حوزه ساخت سریال های طنز و نیز فیلم های کمدی سینما این است که فیلمنامه ها عمدتاً ضعیف و یا ناقص است و از آن سو گاهی بروز برخی خلاقیت ها باعث می شود که خط قرمز هایی زیر پا گذاشته شود، اما با این حال مشکل اصلی همان ضعف و نقص در روایت قصه و داستان است.

وی افزود: علاوه بر سریال "نون خ ۲" در "پایتخت ۶" نیز ضعف در قصه پردازی کاملاً مشهود بود و گاهی به نظر می رسید که قصه مشخص و روانی وجود ندارد و هر چند که بنده معتقدم در ساخت طنز و اثر کمدی به جهت فضای کار، نباید زیاد هم مته به خشخاش گذاشت، اما با این وجود نمی توان از کنار سری‌کاری تلویزیون در این قضایا به راحتی عبور کرد.

بابازاده بیان داشت: به همین خاطر است که بعضاً می بینیم مثلاً فصل اول یک سریالی نسبتاً قابل قبول است مثل همین سریال "نون خ" اما در فصل بعدی دچرا اُفت مشهود می شود. وی افزود: در همین خصوص انتقاد دیگری که مطرح می شود این است که گویا مدیران تلویزیون در چنین کارهایی نسبت به ساخت فصل های بعدی آن چنان سخت گیری لازم را ندارند و حال آن که بر عکس در سریال ها و یا فیلم های خارجی نسبت به ادامه ساخت یک مجموعه موفق، حساسیت و نظارت بیشتری هم وجود دارد و لذا فصل های بعدی معمولاً موفق تر هستند.

وی گفت: در این رابطه به اعتقاد بنده، مهم تر از انتقاد به سازندگان باید رویکرد مدیریتی صدا و سیما اصلاح شود و حال آن که متاسفانه برخی مدیران و مسئولان گویا اصلاً نمی دانند که چه کار می کنند و باید چکار کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha