پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امیر سرتیپ کیومرث حیدری

حوزه/ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات نزاجا در مقابله با کرونا گفت: یگان‌های ارتش در سراسر کشور با ۸۰ هزار نفر وارد میدان مقابله با این بیماری شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، در بازدید از آمادگی رزمی و توان دفاعی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود و در جمع فرماندهان و کارکنان اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در کنترل شیوع بیشتر ویروس منحوس کرونا با بیش از ۸۰ هزار نفر وارد میدان مقابله شد و در حوزه کنترل این ویروس از ابتدا به‌صورت تهاجمی عمل کرد.

وی با بیان اینکه مسؤولیت چهار استان کشور در زمینه پایش سلامت کرونا با نیروی زمینی ارتش بود، افزود: ارتش در این استان‌ها که مشتمل بر ۲۱۴ شهر کشور می‌شد، اقدامات پنج‌گانه‌ای را در دستور کار قرار داد که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی کمپ‌ها و پست‌های بیماریابی، قرارگاه‌های مقابله با کرونا، رفع آلودگی خیابان‌ها و معابر و ... اشاره کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش مقابله با کرونا با نام «لبیک یا امام خامنه‌ای» در تهران، قم، گیلان و… در حال انجام است، بیان کرد: ارتش از تمام ظرفیت‌های خود برای خدمت‌رسانی به مردم در راستای مقابله با کرونا استفاده می‌کند و یگان‌های جنگ‌های نوین و رزمی، آماده خدمت‌رسانی به مناطق مختلف کشور هستند.

حیدری با بیان اینکه این رزمایش در ۲۴ استان کشور برنامه‌ریزی ‌شده است، تصریح کرد: اقدامات پنج‌گانه برای این استان‌های درگیر در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله ورودی شهرها مورد غربال‌گری واقع شد و همچنین نیروی زمینی ارتش در شهرها و روستاهای محروم حضور یافت تا بیماریابی و تست کرونا انجام شود.

وی از ایجاد نقاهتگاه با ده‌ها هزار تخت برای بیماران کرونایی در کشور خبر داد و افزود: بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا پنج بیمارستان صحرایی در شهرهای شیراز، رشت، قم، تهران و اصفهان برپا کرده‌ایم؛ در تهران نقاهتگاه دو هزار تختخوابی را همراه با بیمارستان صحرای با تمام تجهیزات برپا کرده‌ایم که در حال حاضر و تا پایان این ویروس استقرار آنها پابرجا خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ارتقای آمادگی رزمی لشکر ۵۸ ذوالفقار در تمامی رویدادها، تأکید کرد: لشکر ۵۸ ذوالفقار در اوج آمادگی رزمی است و پس از تغییر ساختار نیروی زمینی، این یگان به متحرک هجومی تغیر ساختار داد و با توجه به ماهیت تحرک، تکیه‌گاه رزمی مطلوبی در نیروی زمینی ارتش محسوب می‌شود.

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده رزمایشی برگزار خواهد شد یا خیر، خاطرنشان کرد: آمادگی رزمی و توان دفاعی یگان‌های نیروی زمینی ارتش نشان می‌دهد همیشه در حال انجام تمرینات رزمی هستند و این یعنی انجام رزمایش، اما برابر اوامر سلسله‌مراتب فرماندهی و در صورت مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح در نظر داریم بعد از ماه مبارک رمضان در یکی از مناطق کشور با اجرای یک رزمایش بزرگ، قدرت یگان‌های نیروی زمینی ارتش را به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha