جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن کریم

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم ادارات اجرایی سمنان، گرمسار و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدی‌شهر به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا نفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان اظهار داشت: بر اساس تدابیر سازمان اوقاف و امور خیریه باهدف ارتقای سطح کیفی مسابقات، صرفه‌جویی در هزینه‌ها مسابقات امسال به‌صورت تجمیعی چند شهرستان و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان تصریح کرد: متقاضیان باید جهت ثبت‌نام به سایت my.oghaf.ir مراجعه نمایند و افرادی که در موعد مقرر در مسابقات ثبت‌نام نکنند تحت هیچ شرایط در چرخه مسابقات راه نمی‌یابند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و ممنوعیت برگزاری مراسمات و اجتماعات، زمان برگزاری مسابقات متعاقباً و پس از عادی شدن شرایط و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام نفری خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان، امسال میزبان مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم ادارات اجرایی سمنان، گرمسار و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر است.

وی افزود: نفرات برتر این مسابقات  به‌عنوان نمایندگان شهرستان خود به مرحله استانی راه‌ یافته و جهت تعیین نمایندگان استان به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: قرآن کلام پروردگار مهربان است و خواندن و نگاه کردن به آیات آن زنگار از دل می‌زداید و انسان با تلاوت هر آیه پله‌ای از نردبان معنویت را طی می‌کند.

وی افزود: اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم و معارف قرآن را در دل‌وجان خودمان نفوذ بدهیم، زندگی ما و جامعه ما قرآنی شده و نور و معنویت در آن جریان می‌یابد.

حجت‌الاسلام نفری گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراحل انس با قرآن فراگیری، تلاوت صحیح، فهم معانی، حفظ و تدبر در قرآن است و باید تلاش کنیم با طی این مراحل با قرآن مأنوس شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha