جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 899217
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
انا لله

حوزه/ مادر شهید «محمد حسین هراتی» دار فانی را وداع گفت و آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حاجیه خانم «سیده کبری تقوی» مادر شهید «محمد حسین هراتی» و مادر خانم شهید «عبدالله هراتی» در دامغان دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد.

آیین تشیع پیکر مرحومه حاجیه خانم «سیده کبری تقوی» ساعت ۱۷ در روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۹ در محل فردوس رضا در شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

در اطلاعیه ترحیم مرحومه حاجیه خانم «سیده کبری تقوی» آمده است که «با توجه به شرایط موجود و به منظور حفظ سلامتی شما عزیزان، مراسم ختم برگزار نمی گردد و هزینه‌های آن صرف امور خیریه خواهد شد».

بر پایه این گزارش، شهید محمدحسین هراتی فرزند زین العابدین در تاریخ ۳ فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در شهرستان دامغان به دنیا آمد. شهید محمدحسین هراتی نیز چندین بار از طریق بسیج سپاه پاسداران به جبهه رفت و در مقابل دشمن، دلاورانه جنگید. او در جبهه فرماندهی گروهان را عهده دار بود و در اروند رود، منطقه ی عملیاتی والفجر ۸، در برابر دشمن بعثی برای حفظ آرمان های انقلاب و پاسداری از دین و قرآن می جنگید و سرانجام در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۴ بر اثر اصابت تیر به سینه، قله ی رفیع شهادت را فتح کرد و از جام شیرین آن سیراب شد. پیکر پاک این بسیجی دلاور و سرافراز در فردوس رضا،گلزار شهدای دامغان به خاک سپرده شد و در جایگاه ابدیش آرام گرفت.

همچنین شهید عبدالله هراتی فرزند عباس،در سال ۱۳۴۱ در روستای عبدیا، از توابع شهرستان دامغان به دنیا آمد. او سرانجام در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در جزیره مجنون، مفقود گردید. سرانجام پس از چند سال در پی تفحص، پیکر مطهر این شهید عزیز پیدا شد و در گلزار شهدای دامغان آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر هراتی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    1 0
    سلام از حسن توجه خم خبرگزاری به مادر شهید محمد حسین هراتی بی نهایت متشکرم