پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بازدید مسئول نظارت، ارزیابی و آمار معاونت طرح و برنامه حوزه از مدارس علمیه امام باقر(ع) و امام حسین(ع) قم/حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر حجازی زاده

حوزه/ از عوامل دین گریزی، عدم معرفت و شناخت از دین است. دین در بسیاری از مسائلی که امروز جامعه در مورد آن صحبت کرده مانند بهداشت روان، جسم وروح و...؛ ۱۴۰۰ سال قبل سخن گفته، اما مردم از آن فاصله گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه رفاه طلبی، برداشت های غلط از جمله عوامل مهم در دین گریزی است، گفت: در طول تاریخ اسلام، دین از این گونه رفتارها ضربه های سنگینی خورده است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم افزود: عامل دیگر در دین گریزی، والدین می باشند. امام معصوم(ع) می فرمایند، انسانها ذاتا پاک هستند و فطرتا آلوده به چیزی نیستند، اما به مرور زمان آلودگی در وجود آنها نهادینه می شود از جمله کسانی که می توانند در این رابطه نقش آفرین باشند والدین، جامعه و... هستند.

وی بیان داشت: امروز شاهد این هستیم به بهانه های مختلف مردم از خدا واهل بیت(ع) روی می گردانند در حالی که اگر می دانستند اهل بیت(ع) خیرخواه آنها هستند، هرگز از دین و اهل بیت(ع) فاصله نمی گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده گفت: اهل بیت(ع) توصیه به دین داری و حفظ دین می کنند، اما مردم به راحتی از دین عبور می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: همین ویروس کرونا چه قدر باعث شده مردم از گناه دوری کنند و به سمت خدا بیایند. اگر ویروس هیچ برکتی نداشته حداقل این یک برکت را داشته است.

وی بیان داشت: از دیگر عوامل دین گریزی، عدم معرفت و شناخت از دین است. دین در بسیاری از مسائلی که امروز جامعه در مورد آن صحبت کرده مانند بهداشت روان، جسم و روح و...؛ ۱۴۰۰ سال قبل سخن گفته، اما مردم از آن فاصله گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حجازی زاده گفت: ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای آشتی با خدا و دین است. ماه رمضان می تواند فرصت دوری از آلودگی و همراه با ادعیه و مناجات باشد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha