شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: زکات زمینه ساز تزکیه و تطهیر جامعه و جلب رحمت الهی است و چنان بیان شده است که اگر زکات گرفته شود و آن نیز درست مدیریت شود، فقر در جامعه باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر چهارشنبه در شورای زکات استان، با اشاره به نحوه دریافت زکات، اظهار کرد: برای دریافت زکات باید تمامی راه‌ها و راهکارهای موجود را مورد بررسی قرار دهیم و همه جوانب را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه مردم با فضای مجازی ارتباط ندارند، ابراز کرد: از آنجایی که امسال به دلیل شرایط به وجود آمده تجمعی نداریم، باید با شناسایی راهکارهای مختلف در این حوزه، مناسب‌ترین را انتخاب کنیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: البته در زمان دریافت زکات، نیازمند ایجاد وحدت در بین نهادهای متولی این کار نیز هستیم و موسسات خیریه باید زیر نظر نهادهای حاکمیتی همچون کمیته امداد و بهزیستی فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه به تعبیر قرآن، زکات یک مساله حاکمیتی است، گفت: گرفتن زکات توسط حاکم جامعه اسلامی واجب است و این اهمیت پرداخت زکات را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: عموم مردم از شورای زکات اطلاعی ندارند و با وظایف آن آشنا نیستند، و لذا در جمع آوری‌ها، خوب است که این شورا به مردم معرفی شود و مردم در روند وظایف آن قرار گیرند.

وی با بیان اینکه باید اثرات زکات را برای مردم تبین کنیم، مطرح کرد: زکات زمینه ساز تزکیه و تطهیر جامعه و جلب رحمت الهی است و چنان بیان شده است که اگر زکات گرفته شود و آن نیز درست مدیریت شود، فقر در جامعه باقی نخواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha