جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بچه مهندس 3

منتقد حوزوی سینما و تلویزیون گفت: صدا و سیما باید از تولید و پخش سریال هایی از جنس"بچه مهندس ۳" حمایت بیشتری به عمل آورد.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: کسانی که دو فصل قبلی این سریال را دنبال کرده اند، در این فصل با داستانی جذاب روبرو هستند که می خواهد بگوید حتی کودکان یتیم این کشور که به سختی بزرگ شده و رشد و نمو داشته اند، می توانند باعث سامان کشورمان شوند و موفقیت های علمی خیره کننده ای کسب کنند، کما این که شخصیت جواد جوادی در این سریال از همان دوران کودکی، فردی پیشرو و جستجوگر نشان داده می شود که میل به پیشرفت و موفقیت دارد.

وی افزود: در واقع در این فصل از سریال به طور مشخص تقابل نگاه خودباورانه با نگاه از خود بیگانه را نشان می دهد و این که عده ای نگاه به توانمندی های درون و بهره گیری از ظرفیت جوانان کشور را دارند و در مقابل عده ای همچنان امیدشان به بیرون است و توجهی به داشته های درونی ندارند.

وی گفت: از این رو به نظر بنده، سریال" بچه مهندس ۳" دست روی سوژه مهم و جذابی گذاشته که به طور خاص ارتباط مناسبی هم با عنوان و شعار سال جاری مبنی بر" جهش تولید" دارد و از این حیث باید از عوامل و سازندگان این سریال تقدیر و تشکر کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین بیان داشت: البته امیدواریم که در ادامه سریال شاهد نقاط قوت و ریتم مناسب داستانی باشیم و در نهایت این حس هر چه بیشتر و بهتر به مخاطب انتقال پیدا کند که برخلاف خواست و القای دشمنان، ما قدرتمند هستیم و می توانیم روی پای خود بایستیم و بسیاری از کارهای به ظاهر ناشدنی را عملی سازیم.

وی خاطرنشان کرد: شعار" ما می توانیم" را ملت ما به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برهه های مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و نیز گذر از امتحانات و فتنه های مختلف به خوبی به مرحله عمل رسانده و امروز هم ما می توانیم به مدد الهی و اتکای به داشته های خود، به قله های افتخار برسیم و بر مشکلات فعلی از جمله در زمینه اقتصاد غلبه کنیم.

حجت الاسلام قهرمانی همچنین گفت: در هر صورت آنچه قابل توجه است این که جای خالی سریال ها و فیلم هایی از جنس بچه مهندس، کاملاً در صدا و سیما احساس می شود، ضمن آن که باید تأکید کرد صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی نباید صرفاً به بُعد سرگرمی مخاطب توجه کند، بلکه می بایست با تغییر در رویکردهای خود، به تولید این قبیل آثار با پیام مهم ملی و دینی اهتمام داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha