یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دانشگاه قم

حوزه/ رئیس دانشگاه قم بابیان این‌که کلاس‌های دانشگاه قم به‌صورت مجازی در حال برگزاری است، گفت: تمام تلاش مدیران دانشگاه در این جهت است که‌ترم جاری دانشجویان کامل به پایان برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها در سه ماه اخیر اظهار داشت: از همان اوایل اسفند که مشخص شد بیماری کرونا در قم نیز شیوع پیداکرده و امکان بازگشایی دانشگاه‌ها نیست به همراه معاونت دانشجویی و سایر مدیران دانشگاه به خوابگاه‌های دانشگاه رفتیم و از دانشجویان خواستیم که به شهرهای خود بازگردند.

وی ادامه داد: بلافاصله از همان هفته اول اسفند تلاش کردیم که کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار بشود و بحمدالله با شیب خوبی کلاس‌های نظری به‌صورت غیرحضوری برگزار شد حتی برخی از کلاس‌ها در ایام عید نیز به‌صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز بابیان این‌که تاکنون کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و آفلاین برگزارشده، افزود: تنها کلاس‌هایی که جنبه آزمایشگاهی دارند برگزار نشده که تلاش داریم با بهبود وضعیت این کلاس‌ها نیز تیرماه برگزار شود تا ترم دانشجویان عقب نیفتد.

وی بیان داشت: به‌هرحال تعدادی از دانشجویان می‌خواهند با اتمام این ترم به خدمت سربازی بروند یا این‌که می‌خواهند وارد بازار کار بشوند و سعی ما این است که با تأخیر ترم مواجه نشوند.

رئیس دانشگاه قم تأکید کرد: شیوع این بیماری موجب شد که درزمینهٔ زیرساخت‌های فضای مجازی و برگزاری کلاس‌ها به‌صورت آنلاین نیز بازنگری‌هایی صورت بگیرد و در آینده نیز بتوانیم از این ظرفیت خوب و مناسب بهترین بهره را ببریم.

وی ادامه داد: در خصوص بازگشایی دانشگاه نیز منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و نظر این ستاد قابل‌اجرا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha