پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی

حوزه/عربستان سعودی با این که بزرگترین منتشر کننده قرآن است، بهره ای از قرآن نبرده و دست دولت مردان این رژیم در خون مردم و کودکان یمن آلوده است و در این مسئله با اسرائیل غاصب و دولت مردان آمریکایی یکی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ویژگی های قرآن کریم به خصوص در ماه مبارک رمضان، گفت: قرآن کتاب آسمانی است و برنامه، اساس، بنیان، سبک و هدف از زندگی به جوامع انسانی و همه دنیا را ارائه و منشأ تحولات و دگرگونی می شود و در عین حال معتقدیم که همه معارف دینی به قرآن برمی گردد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در قرآن اوصافی برای خدا و قرآن مطرح شده و بیانگر عظمت این کتاب است، مانند نور. می فرماید قرآن نور است و این نور هم در پیشگاه خدا عزیز است و می تواند به زندگی انسان حاکمیت، عزت و بزرگی دهد و انسان را قدرتمند کند.

این استاد حوزه اظهار داشت: اما سخن از مهجوریت قرآن است. مهجوریت امر نسبی است. در روز قیامت پیامبر اسلام(ص) شکایت می کند که خدایا مردم قرآن مرا ترک کردند. این شکوائیه پیامبر امروز هم به نوع دیگر وجود دارد.

وی بیان داشت: در کشورهای اسلامی در عین حال که قرآن از رسانه هایشان پخش می شود و معتقد به عظمت قرآن می باشند، اما سلطه فرهنگ و زندگی غرب بر آنها حاکم است و تنها این الفاظ قرآن است که از رسانه هایشان منتشر می شود، اما در متن جامعه و زندگی شان از قرآن و مبانی آن خبری نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: عربستان سعودی با این که بزرگترین منتشر کننده قرآن است، بهره ای از قرآن نبرده و دست دولت مردان این رژیم در خون مردم و کودکان یمن آلوده است و در این مسئله با  اسرائیل غاصب و دولت مردان آمریکایی یکی شده اند.

این استاد حوزه اظهار داشت: اما در کشور ما در حوزه نشر فرهنگ قرآن به وسیله سیاست‌گذاری هایی که امام راحل و رهبر انقلاب داشته اند، فعالیت های خوبی شده است و  در این رابطه جلسات و هیئات مختلف قرآنی زیادی هم در کشور برگزار شده و می شود و نباید این مسئله را نادیده گرفت.

وی بیان داشت: در ماه رمضان رسانه ملی و محافل توجه خاصی به قرآن دارند، اما این مسئله دلیل نمی شود مهجوریت نسبت به قرآن نباشد. متأسفانه در مسائل فرهنگی، فضای مجازی، رسانه ملی، سینماها و تلویزیون مهجوریت ها به چشم می خورد و حتی در بعضی از موارد فیلم هایی در رسانه پخش می شود که حتی در آن لودگی وجود دارد و اصلا سنخیتی با مبانی دینی و قرآنی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در مسائل اقتصاد و اجتماعی هم این مهجوریت وجود دارد و نظام قرآنی حاکمیت ندارد. در مسائل اقتصادی می بینیم هنوز بعد از سالها تجربه از دشمنی دشمنان، بعضی از مسئولین درس نگرفته اند و تمام چشم امیدشان به خارج کشور است در حالی که دین و قرآن در مورد عدم بی اعتمادی و بی اعتنایی به دشمن و معاندین سخن می گوید و این برخلاف فرهنگ قرآنی است که دین در حال ترویج آن است.

این استاد حوزه اظهار داشت: در آموزش و پرورش هم به گونه ای دیگر شاهد دوری از نظام حاکمیتی قرآن هستیم. آیا سلوکی که در روش رفت و آمد فرهنگ بر آموزش و پرورش ما حاکم است مطابق با فرهنگ قرآنی است.

وی بیان داشت: در عین حال که در یکی از بهترین جوامع در نشر معارف دینی و ترجمه قرآنی و کتب تفسیر و محافل قرآنی هستیم و زندگی می کنیم، ولی مهم این است که باید قرآن در متن جامعه، نظام حاکمیتی و در رفتار مسئولان ما بروز و ظهور کند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha