چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 900107
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از تمدید مهلت نام نویسی و پذیرش طلاب در مدارس علمیه استان تا سوم تیرماه به دلیل تداوم شیوع کرونا خبر داد.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی در ۱۴ مدرسه علمیه برادران و خواهران در هشت شهرستان استان اقدام به پذیرش نخبگانی از بین علاقه‌مندان دارد.

وی با بیان اینکه نام‌نویسی از متقاضیان از پانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه استان پیش از این تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه تمدید شده بود، اما با توجه به تداوم شیوع کرونا این مهلت بار دیگر تا سوم تیرماه تمدید شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: حداقل معدل برای ثبت‌نام پذیرش حوزه علمیه خراسان برای مقطع پایه نهم ۱۵ و دیپلم و بالاتر ۱۴ است و از کسانی که معدلشان پایین‌تر از معدل ذکر شده است، پذیرش به عمل نخواهد آمد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه همه متقاضیان مقاطع پایه نهم، دیپلم و دارندگان مدارک بالاتر باید در آزمون کتبی پذیرش حوزه شرکت کنند، گفت: داوطلبان برای ثبت‌نام می‌توانند به مدارس علمیه شهرستان‌ها، مرکز استان و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com رجوع کنند.

وی ادامه داد: حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه به‌عنوان طلبه برای دارندگان مدرک سیکل ۱۷ سال تمام یعنی متولدین سال ۸۲ به بعد و حداکثر سن برای دارندگان مدارک تحصیلی تا مقطع دکترا هم ۳۰ سال تمام یعنی متولدین سال ۶۹ به بعد است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: کسانی که یک پایه اضافه تحصیل کرده باشند؛ به این معنا که به‌عنوان مثال بعد از اتمام پایه نهم تحصیلی، پایه‌های دهم و یا یازدهم را هم گذرانده باشند سال‌های اضافه تحصیلی و یا ایام دوران خدمت مقدس سربازی آن‌ها به حداکثر سن برای پذیرش در حوزه علمیه اضافه می‌شود.

وی گفت: البته شرایط عمومی و صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی، سلامت جسمی و روانی، عدم اشتغال به کار و تحصیل هم‌زمان و... از دیگر شروط پذیرش افراد به‌عنوان طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی است که جزئیات آن در دفترچه ثبت‌نام ذکر شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: پذیرش متقاضیان در حوزه علمیه در طی هفت مرحله آزمون ورودی، مصاحبه، دوره میثاق، دوره اختبار، تحقیقات میدانی، سنجش سلامت و درنهایت صدور کد رسمی انجام می‌پذیرد و شرکت‌کنندگان پس از کسب حدنصاب امتیازهای تمامی مراحل و احراز صلاحیت‌های لازم، به‌عنوان طلبه رسمی در مدارس علمیه مشغول به تحصیل می‌شوند.

گفتنی است، در سال تحصیلی گذشته درمجموع حدود دو هزار و ۵۰۰ طلبه در ۱۵ مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و ۹ مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کردند که از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر برادر و مابقی طلاب خواهر بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha