شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشتست مشترک

حوزه/ نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پروش با مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان وابسته به اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس قم به منظور بررسی همکاری دوجانبه در دبیرخانه ستاد همکاری‌ها برگزار شد.  

در این نشست که با حضور مسئولین مجتمع آینده سازان و معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاریها برگزار شد، طرفین ظرفیت های قابل همکاری را بررسی کردند.

حجت الاسلام جلالی، مدیر مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان با بیان اینکه دفتر مرکزی مجتمع فرهنگی و تبلیغی آینده سازان در قم است گفت: مأموریت اصلی ما تربیت مبلغان توانمند برای تبلیغ دانش آموزی می باشد و رویکرد جدیدمان آموزش مبلغان بومی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه هدف از تربیت نیروی توانمند برای تبلیغ دانش آموزی، هدایت نوجوانان و مصون نگه داشتن آنان از گزند مخاطراتی است که امروزه از طرق مختلف این گروه سنی را نسبت به دین و مسائل اخلاقی و نیز شبهات اعتقادی تهدید می کند، می باشد.  

مدیر مرکز فرهنگی و تبلیغی آینده سازان افزود: کار توانمند سازی و تربیت نیروی خلاق برای حضور در بین نوجوانان را، استان به استان پیگیری کرده ایم و تاکنون در سه استان این مهم عملیاتی شده و برای استان هایی مانند کرمانشاه و قزوین نیز در حال برنامه ریزی هستیم.  

وی با بیان سرفصل های آموزشی تربیت مبلغ با رویکرد مهارت محوری افزود: دوره های آموزشی  مبلغان در قم برگزار می شود و مصاحبه های  سخت گیرانه ای  در جذب مبلغان انجام می گیرد تا نیروهای خلاق و علاقمند به این عرصه وارد شوند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: در عرصه تولید محتوا نیز اقدامات خوبی در آینده سازان صورت گرفته که راه اندازی سامانه پاسخگویی همراز برای  پاسخ به سئوالات دانش آموزان، جمع آوری و پالایش حدود ۱۳۰ هزار سؤال دانش آموزی و نیز تدوین کتبی چون الگوی تعالی دختران چاپ و منتشر شده است.

وی با بیان فعالیت های پژوهشی این مؤسسه اظهارکرد: پژوهش در خصوص منظومه فکری جوانان و نوجوانان و یکصد و شش مورد هدف گذاری در ۹ عرصه از جمله محیط زیست، مسائل اجتماعی، اردوها و... از دیگر فعالیت های مثمرثمر این مجتمع تبلیغی آموزشی می باشد.  

در ادامه این نشست علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی دبیرخانه ستاد همکاریها گفت: برنامه های ستاد همکاریها ناظر به آینده است و وزارت آموزش و پرورش و مرکز مدیریت حوزه های علمیه برنامه محوری را در استانها و مناطق دنبال می کنند.

وی با تشریح برنامه ۵ ساله مشترک حوزه و آموزش و پرورش افزود: همکاری با آینده سازان در چند عرصه از جمله توسعه و تقویت مدارس معارف اسلامی، تربیت روحانیون شاغل در آموزش و پرورش و طلاب وظیفه، مشارکت در برگزاری دوره تربیت مبلغ ویژه روحانیون مستقر و مبلغان مناسبتی، توانمند سازی مدیران و کارشناسان و ایجاد هیئت های اندیشه ورز می توان پیگیری و دنبال کرد.
معاون دبیرخانه ستاد همکاریها در ادامه اظهارکرد: اولویت سنجی و نیازسنجی پژوهش ها، پیوند مسجد و مدرسه، استفاده از اوقات فراغت مدارس برای فعالیت های فرهنگی و دینی از دیگر عرصه های همکاری با این مؤسسه خواهد بود.  

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha