پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتیبه حرم

حوزه/ مدیر فنی مهندسی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از سنگ‌کاری ستون‌های شبستان امام و ورودی‌های آن، رنگ‌آمیزی دیوارها، مرمت سنگ فرش‌ها، اصلاح آیینه‌کاری و اصلاح راهرو میان صحن امام هادی علیه‌السلام و مسجد اعظم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ علیرضا کاشی‌زاده در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات اخیر مدیریت فنی مهندسی آستان مقدس در حوزه فعالیت‌های ساختمانی اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و بسته شدن موقت درهای حرم مطهر بانوی کرامت تصمیم بر این شد که اصلاحاتی در زیرساخت بعضی از اماکن و صحن‌­های حرم مطهر به وجود آید و اماکنی که نیاز به اصلاح و مرمت دارند به شیوه مطلوب پیگیری شود.

مدیر فنی مهندسی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت علیهاالسلام تصریح کرد: رنگ ­آمیزی دیوارها به مساحت دو هزار متر مربع در شبستان‌­ها و رواق­‌های حرم مطهر از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: مرمت خطوط و رنگ‌آمیزی آیات مبارک قرآن کریم به طول ۷۰۰ متر در شبستان امام خمینی (ره) و راهرو آیت‌الله بروجردی، سنگ پوش کردن ستون‌های شبستان امام خمینی(ره) و ورودی غربی، ادامه پروژه ایجاد دسترسی جدید به شبستان نجمه ­خاتون علیهاالسلام شامل تخریب سقف و دیوار، بتن ریزی و… در راستای نصب دو دستگاه پله برقی و سرویس پله ثابت از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

کاشی‌­زاده خاطرنشان کرد: تعمیر و مرمت موضعی سنگ فرش‌­های حرم مطهر در رواق بالاسر، رواق طباطبایی، ایوان آینه، شبستان امام خمینی(ره)، راهرو آیت الله بروجردی(ره)، رواق حضرت خدیجه علیهاالسلام، انجام تعمیرات و اجرای عایق­کاری در پشت بام­‌های حرم مطهر و ساختمان­‌های اطراف، ایجاد سازه‌­های فلزی و ساخت درب خروج اضطراری برای ورودی­‌های حرم مطهر، ساخت انبار برای مهمانسرا، ادامه پروژه توسعه درمانگاه حرم مطهر، نصب در­های چوبی ورودی­‌های اصلی حرم بانوی کرامت نیز در این بازه زمانی با برنامه‌­ریزی دقیقی که صورت گرفت به سرانجام رسید.

مدیر فنی مهندسی حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: تکمیل پروژه اصلاح راهرو میان صحن امام هادی علیه­السلام و مسجد اعظم شامل زیرسازی، کف­سازی، سنگ­کاری بدنه و کف، کاشی­کاری فاخر در بدنه و سقف با کاشی معرق و بهره­‌گیری از هنر و معماری ناب ایرانی – اسلامی و… از دیگر اقدامات ساختمانی در حرم مطهر است.

وی اضافه کرد: اصلاح آینه‌­کاری در بخش­های مختلف حرم مطهر، توسعه سرویس بهداشتی شبستان نجمه ­خاتون علیهاالسلام، اصلاح سیستم تهویه برخی از سرویس‌­های بهداشتی، ادامه پروژه اصلاح نورپردازی و روشنایی حرم مطهر و اقدامات اصلاحی دیگر از جمله مواردی بوده که در این مدت با سرعت و دقت تمام انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha