سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فردوس نادعلی زاده

حوزه/ مسئول کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) روستای مبارک آباد قم گفت: اجرای طرح های فرهنگی خلاقانه و مبتکرانه از جمله عوامل جذب نسل جدید به مقوله کتاب و کتابخوانی است.

فردوس نادعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بر همین اساس ما در کتابخانه حضرت ولیعصر(عج) کوشیده ایم که با طرح های جذاب فرهنگی، کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی هر چه بیشتر و بهتر علاقه مند کنیم.

وی افزود: بنده از سال ۹۳ یعنی زمانی که این کتابخانه زیرنظر نهاد کتابخانه های عمومی استان قم فعالیت خود را شروع کرد، به این کتابخانه آمدم.

وی همچنین گفت: روستای مبارک آباد یک روستای نیمه صنعتی است و اکثر ساکنان آن را قشر ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند؛ به همین دلیل برقراری ارتباط با بچه‌های این روستا تا حدی زمانبر بود، اما اینک این کتابخانه با داشتن حدود ۵۲۰۰ نسخه کتاب، میزبان حدود ۶۱۰ نفر از ساکنان روستای مبارک آباد است که البته ۸۰ درصد آن ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

مسئول کتابخانه روستای مبارک آباد ادامه داد: ما از سال ۹۶ طرحی به نام «عروسک دانا» را که روشی علمی برای جدب بچه‌ها به کتابخانه بود، آغاز کردیم که مقاله این طرح در سال ۹۸ در فصلنامه نهاد به چاپ رسید که اجرایی کردن آن باعث استقبال بچه‌ها از کتابخانه و استمرار حضور آنها در کتابخانه شد و این استقبال به حدی چشمگیر بود که مورد توجه مراکز مختلف از جمله صدا و سیمای قم نیز قرار گرفت.

وی افزود: پس از شیوع کرونا و عدم امکان حضور بچه ها در کتابخانه، سراغ مدارس رفتیم و با تعامل و هماهنگی با مدیران و در ادامه با معلمان مدارس، وارد گروه‌های مجازی کلاس دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه شدیم و در ادامه از بچه‌ها خواستیم تا برای حضور در گروه‌های مستقل کتابخانه‌ اعلام آمادگی کنند که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه شد و بر این اساس فعالیت‌های خودمان در دو گروه مجزای دختران و پسران تشکیل دادیم و برنامه‌های مختلفی چون قصه‌گویی، پویش نقاشی «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، پویش «هر خانه یک کتابخانه» و جشنواره کتابخوانی رضوی را در این گروه‌ها اجرا کردیم، ضمن آن که آثار دریافتی از بچه ها را در صفحه مجازی کتابخانه به اشتراک گذاشتیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha