جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 900834
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: آمریکای جنایت‌کار به عنوان مستکبر دوران ما تمام اقدامات فرعون را انجام می‌دهد، اختلاف‌افکنی میان کشورها، تجزیه کردن کشورهای اسلامی، کشتن جوانان و کودکان در یمن و عراق و سوریه و… ازجمله اقدامات فرعون زمان ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، اظهار کرد: سوره مبارکه قصص از سوره‌های مکی است و در شرایطی نازل شده که مسلمانان در چنگال دشمن نیرومند و ثروتمندی گرفتار بودند و بسیاری از مسلمانان نسبت به آینده اسلام هراسان بودند.

وی با بیان اینکه خدای متعال در این سوره به حمایت‌های خود از حضرت موسی(ع) در زمانی که طفل شیرخواره بود و به زمان بنی اسرائیل اشاره دارد، عنوان کرد: وضعیت جامعه در زمان تولد حضرت موسی(ع) و استکبار فرعون شباهت زیادی به وضعیت امروز جهان دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه چهار سوره قصص، مطرح کرد: خدای متعال در این آیه سه ویژگی را برای فرعون بیان کرده که نخستین آن استکبار است یعنی به دنبال برتری‌جویی و افزایش حکم‌رانی خود بود، دوم آن که ایجاد تفرقه بین مردم داشت و نکته سوم اینکه فرزندان بنی اسرائیل را می‌کشت که آن‌ها تعداد کمتری داشته باشند.

وی افزود: آمریکای جنایت‌کار به عنوان مستکبر دوران ما تمام اقدامات فرعون را انجام می‌دهد، اختلاف‌افکنی میان کشورها، تجزیه کردن کشورهای اسلامی، کشتن جوانان و کودکان در یمن و عراق و سوریه و… ازجمله اقدامات فرعون زمان ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان حدیثی از امام سجاد علیه‌السلام، خاطرنشان کرد: نیکان و نیکوکاران از شیعیان ما به منزله موسی علیه‌السلام و شیعیانش هستند و دشمنان ما و پیروان آن‌ها به منزله فرعون و اطرافیان او هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه پنج به مسلمانان مژده‌ای می‌دهد، تصریح کرد: خدای متعال اشاره می‌کند که ما می‌خواهیم مستضعفان را نجات دهیم و از دل چنگال مستکبران بیرون کشیم و عزت دهیم و حاکم زمین کنیم، هدف خدا و اولیای خدا حمایت از مستضعفان بوده و هدف اصلی جبهه مقاومت نیز همین موضوع است و از زمان حضرت آدم(ع) تا انقلاب اسلامی این موضوع اولویت نخست بوده است.
رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه سنت خدای متعال پیوسته بر حمایت از مستضعفان استوار است، یادآور شد: این موضوع در دوران صدر اسلام و زمان پیامبر(ص) نیز مورد توجه بوده و ظهور حضرت حجت(عج) نمونه بارز این آیه است.

وی با اشاره به اینکه مستضعف کسی است که اجازه بروز و ظهور استعدادها به آن داده نشده و فرصت از او گرفته شده است، بیان کرد: در آیه ۹۷ سوره نساء آمده است که مستضعف بودن بهانه خوبی نیست و فرشتگان لحظه قبض روح از برخی آن‌ها سوال می‌کنند چرا خودتان اقدامی انجام ندادید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی اضافه کرد: در آیه ۷۵ سوره نساء نیز خطاب به جبهه مقاومت می‌خوانیم شما را چه شده است که در حمایت از مردان، زنان و کودکان مستضعف اقدام نمی‌کنید؛ بنابراین یکی از اصلی ترین وظایف جبهه مقاومت حمایت از مستضعفان بوده و انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تمدن اسلامی در جریان کرونا نشان داد که پرچم‌دار این موضوع در جهان است؛ همایش همدلی و مواسات نشان داد که این حاکمیت و مردم به دنبال حمایت از مستضعفان است البته چهره واقعی غربی‌ها نیز نشان داده شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز طی سخنانی فرمودند امروز ایران میدان کار و نبرد است، نبرد با شیاطین، میدان سازندگی جوانان و میدان خدمت به اسلام، مسلمین و مستضعفین جهان است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند مهم‌ترین مسئله دستگاه و نظام ما کوشش برای کمک به افراد نیازمند و محروم است باید به دنبال این موضوع رفت و سایر کارها را در اولویت‌های بعدی قرار داد؛ باید همه خود را برای مبارزه با فقر و زدودن غبار محرومیت آماده کنند و در این راستا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در پایان ضمن تسلیت شهادت امیرالمؤمنین(ع)، مطرح کرد: ایشان خطاب به مالک اشتر فرمودند خدا را در طبقه پایین اجتماع از یاد نبر، همان‌هایی که چاره‌ای ندارند در میان آن‌ها کسانی هستند که روی سؤال و درخواست ندارند آنچه خداوند در مورد آن‌ها برای حفظ حقوق خواسته است بپرداز و سهمی از بیت المال را برای آنها خرج کن، همان گونه که چشم‌های مردم به دنبال تحقیر آن‌هاست بدنبال آن‌ها بگرد، برای انجام کارهای آن‌ها کسانی که خدا ترس هستند انتخاب کن و سپس با آن‌ها به شیوه‌ای عمل کن که عذرت برای خداوند قابل قبول باشد چراکه اینان از همه برای عدالت مستحق‌تر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha