جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حامد عاملی

حوزه/ مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان از آغاز ثبت نام ۵ دوره ی جدید در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: دوره های آموزشی مزاج شناسی، مهندسی تربیت دینی، اصول و فنون مشاوره، مهارت های ارتباط با خانواده همسر و تربیت جنسی کودک از اول خرداد آغاز می شوند.

سید حامد عاملی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» از مشهد با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزامات و محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی، دوره های مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان به سمت مجازی سازی حرکت و برای استفاده بهینه مخاطبان از اوقات تعطیلات، دوره های آموزشی در سه سرفصل مهارت های فردی، فناوری اطلاعات و هوش مالی برنامه ریزی شد.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه هزینه دوره های مجازی نسبت به دوره های حضوری قریب به ۶۰ درصد کاهش قیمت داشته است، به شروع ثبت نام در ۵ دوره جدید اشاره کرد و افزود: دوره های آموزشی مزاج شناسی، مهندسی تربیت دینی، اصول و فنون مشاوره، مهارت های ارتباط با خانواده همسر و تربیت جنسی کودک، از اول خرداد ماه آغاز می شوند.

وی ادامه داد: دوره آموزشی مهندسی تربیت دینی در ۲۰ جلسه با ارائه موضوعات رازهای مخاطب شناسی، کار تربیتی گروهی، کادر سازی و کار تشکیلاتی، سواد رسانه در تربیت دینی، تبلیغات برای جذب و کلاس داری، برگزار می شود.

عاملی با بیان اینکه مزاج شناسی با رویکرد نوین نیز در ۱۰ جلسه و با سرفصل های شناخت انواع مزاج، خصوصیات جسمی هر مزاج، تاثیر مزاج شناسی در انتخاب همسر، راه های اصلاح مزاج و شناسایی بیماری های هر مزاج، برگزار می شود، گفت: دوره ی آموزشی تربیت جنسی کودک و نوجوان در ۱۸ جلسه با موضوعاتی از قبیل مسایل قبل از تولد، تربیت جنسی در سه سال اول، تربیت جنسی از ۳ تا ۷ سالگی، تربیت جنسی از ۷ تا ۱۴ سالگی، تربیت و آموزش حیا، روش های جلوگیری از سو استفاده جنسی و جداسازی اتاق خواب، برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه سه دوره ی مهندسی تربیت دینی، مزاج شناسی و تربیت جنسی کودک و نوجوان توسط حجت الاسلام مسلم داودی نژاد ارائه می شود، ادامه داد: دو دوره اصول و فنون مشاوره و خانواده دیگر من (مهارت های ارتباط با خانواده همسر) نیز توسط حجت الاسلام علی اکبر روحانی مقدم ارائه می شود.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دوره ی اصول و فنون مشاوره در ۱۶ جلسه و با موضوعات اصول و فنون کاربردی مشاوره، آئین مشاوره دهی حرفه ای، بایستگی های مشاور و مشاوره، فنون مدیریت جلسه مشاوره خانواده و شیوه مواجهه با مقاومت مراجعه کننده، برگزار می شود، تشریح کرد: دوره ی آموزشی خانواده دیگر من (مهارت های ارتباط با خانواده همسر ) در ۶ جلسه و با سرفصل های سیاست های ارتباط با خانواده همسر، چالشها و راهکارها، شیوه های شناخت ویژگیهای شخصیتی، شناخت موانع ارتباط، شیوه های مرزبندی در خانواده و... برگزار می شود.

عاملی با تاکید بر اینکه مهلت ثبت نام در این دوره ها تا پایان اردیبهشت ماه است، یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این دوره ها می توانند از طریق ارتباط با آیدی @EduAdmin در پیام رسان ایتا در هر یک از دوره های مدنظر ثبت نام کنند.

گفتنی است، برای کسب اطلاع بیشتر نیز شماره تماس ۳۲۰۰۸۸۰۲ و ۳۲۰۰۸۸۰۳ با پیش شماره ۰۵۱ در اختیار مخاطبان قرار دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha