شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم شب بیست و سوم درامامزاده هاشم ابن علی (ع)وفاطمه بنت العسگری (س) آران وبیدگل

حوزه / امام جمعه آران و بیدگل با تاکید بر اینکه اگر عزاداری های اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) نبود، اسلام و قرآن حفظ نمی شد، تصریح کرد: اگر موفقیتی داریم به برکت امیرالمومنین(ع) و فرزندانش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی جوینانی، مراسم آخرین شب قدر، در امامزادگان هاشم بن علی (ع) و فاطمه بنت العسکری (س )آران و بیدگل، اظهار کرد: در شب قدر در محضر خداوند متعال گدایی و گریه کردن خوب و عزت آفرین است.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه کسی نمی تواند فضائل حضرت علی(ع) را کتمان کند، ادامه داد: امیرالمومنین (ع) جان پیامبراکرم (ص) است و غیر از خدای تبارک تعالی و حضرت محمد(ص) قدر و لیاقتش را نشناخته است.

وی، تولد در بهترین مکان، زمان و پرورش در دامن پیامبر(ص) را از مهمترین فضایل حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: حضرت علی (ع) بیشترین سهم را در یاری و حفظ اسلام دارد.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه اگر عزاداری های اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) نبود، اسلام و قرآن حفظ نمی شد، افزود: اگر موفقیتی داریم به برکت امیرالمومنین(ع) و فرزندانش است.

حجت الاسلام سلیمانی، تقوا و عدالت محوری را از مهمترین خصایص حضرت علی (ع) عنوان کرد و گفت: اگر بازار، اداره و جامعه ای  فاسد باشد، به خاطر بی تقوایی است، لذا اولین وصیت امیرالمومنین (ع) به فرزندان و یارانش، تقوای الهی است.

وی، ریزش بعضی از خواص از اول انقلاب تاکنون را ناشی از بی تقوایی آنها دانست و ابرازداشت: عده ای سال های متوالی در شب های قدر قرآن را سرگرفتند، ولی با یک لغزش مردود شدند.

امام جمعه آران و بیدگل درپایان با تاکید بر لزوم الگو برداری از امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: اگر می خواهیم دنیا از فساد، بی بندوباری و ظلم نجات پیدا کند باید به سخنان حضرت علی (ع) برگردیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha