جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین تجلیل از خیرین رزمایش مواسات مومنانه

حوزه/ آئین تجلیل از خیرین رزمایش مواسات مؤمنانه استان قم با حضور جمعی از خیرین این استان در مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آئین تجلیل از خیرین رزمایش مواسات مؤمنانه استان قم با حضور جمعی از خیرین این استان در مرکز خدمات برگزار شد.

خیرین فرهنگ پیروی از اهل بیت(ع) را به جهانیان نشان دادند

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در سخنانی برگزاری این مراسم را ادای وظیفه به خیرین استان عنوان کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا در کشور، شما خیرین کار عظیم و فوق‌العاده‌ای را در کنار نهادهای خدمت رسان انجام دادید و خالصانه و جهاد گونه پای کار آمدید و به خوبی درخشیدید.
وی با بیان اینکه بحث انفاق در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: ایمان به خدا و خدمت به مردم دو بحثی است که در روایات مطرح شده هیچ چیزی به آن دو نمی‌رسد.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: به دلیل اینکه خدمت به مردم مقام بالایی نزد خداوند دارد هیچ یک از انبیای الهی را نمی‌بینید که بخشی از زندگی خود را برای خدمت به مردم هزینه نکرده باشد.
وی با بیان اینکه شما خیرین فرهنگ پیروی از اهل‌بیت(ع) را به جهانیان نشان دادید، تصریح کرد: خدمت به مردم نعمتی است که خداوند به شما اعطا کرده است، شکر این نعمت را به جا آورید و از خدا بخواهید که این سربلندی برای شما بماند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: ادعای غربی‌ها به عرش می‌رسد ولی همه شاهد بودند که در برابر این بیماری چه عملکردی داشتند، ولی شما به خوبی به ندای رهبر عزیزمان لبیک گفتید و قدم بزرگی برای آبروی جمهوری اسلامی در جهان برداشتید.

طلاب همواره در صف اول خدمت به مردم قرار دارند

همچنین، مدیرکل مرکز خدمات استان قم در این مراسم ضمن خیر مقدم به خیرین حاضر در جلسه گفت: از شما سپاسگزارم که به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفتید و به یاری مستمندان شتافتید.
حجت الاسلام و المسلمین طاهری عنوان کرد: برخی تصور می‌کنند طلاب استان قم هیچ مشکلی ندارند ولی در واقع این‌گونه نیست و طلاب مشغول به تحصیل در قم با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.
وی گفت: همین طلاب ارجمندی که مشغول تحصیل هستند با وجود همه مشکلات معیشتیشان، اگر برای کشور و اسلام مشکلی پیش بیاید در صف اول خدمت قرار می‌گیرند.
مدیر کل مرکز خدمات استان قم تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، روحانیون بیش از 4 برابر سایر اقشار در جبهه شهید داده‌اند و در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل، طلاب در سریع‌ترین زمان خود را برای کمک به حادثه دیدگان به محل حادثه می‌رسانند.
وی افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اولین کسانی که لباس سفید پوشیدند و در آرامستان ها متوفیان را غسل دادند طلاب برادر و خواهر حوزه علمیه بودند.
حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: در همین ایام، گروه‌های جهادی مختلفی از طلاب در قم و در مرکز خدمات تشکیل شد و به یاری کادر درمانی و مردم پرداختند.

طلاب برای چندمین بار امتحان خود را به خوبی پس دادند
در ادامه، حسن آقاجانی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان قم گزارشی از فعالیت‌های مجمع خیرین استان در این ایام ارائه کرد.
وی با قدردانی از فعالیت جهادی طلاب گفت: طلاب در ایام شیوع کرونا در خدمت‌رسانی پیش‌قدم بودند و خاطرات جبهه و جنگ را زنده کردند و برای چندمین بار امتحان خود را به خوبی پس دادند.

سازمان‌دهی گروه‌های جهادی جلوی بسیاری از موازی کاری ها را گرفت
همچنین محمود پارچه‌باف مسئول گروه مردمی کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شد اتحادی بین مردم برای مقابله با این ویروس شکل گیرد، گفت: گروه‌های بسیاری برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی کرده اند؛ این هم‌دلی که در کشور شکل گرفته است نعمت بزرگی است، مردم ایران خوب درخشیدند و امتحان خود را به خوبی پس دادند.
وی بیان کرد: سازمان‌دهی گروه‌های جهادی در استان به خوبی انجام شد و جلوی بسیاری از موازی کاری‌ها را گرفت؛ 52 محله و بخش‌های مختلف نیز در استان شناسایی شدند و کار توزیع به خوبی انجام گرفت.
مسئول گروه مردمی کریمه اهل‌بیت(ع) از فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلاب قدردانی کرد و گفت: نیروهای جهادی طلاب عملکرد بسیار خوبی در این ایام داشتند و حتی تمام کشور را پوشش دادند؛ طلاب در زمانی که حتی اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا به ملاقات آنها نمی‌رفتند در بیمارستان‌ها حاضر شدند و به بیماران خدمت کردند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha