پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه

حوزه/ در این مدت همه روزه داری کردند و برای تهجد بلند شدند و قرآن خواندند و امید است این برنامه را تا ده روز دیگر ادامه دهند و به چهل روز و تکامل برسانند تا تبدیل به ملکه و بعد از ۴۰ روز این سحر خیزی تثبیت و تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: خدا را شاکر هستیم که در بهترین فصل از سال،  ماه رمضان که بهار قرآن بود و  قرآن که بهار قلب ها بود، دو بهار در کنار هم خود نمایی کرد و قلب ها را ایمنی بخشید.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: مردم به دلیل این گرفتاری که به وسیله ویروس کرونا پیش آمده بود، با شرکت در ماه صیام و بندگی  و متصل شدن به خدا خود را در سطح بالاتری بردند و این مسئله نشان می دهد معجزه ای در این ایام اتفاق افتاده است.

وی افزود: خدا به صورت معجزه آسا به مردم رحم کرد و آرام آرام این بلا را دور کرده و این تجربه ای است که مردم در این ماه به سبب توسل و تزکیه و توکل به خدا کسب کرده اند و امید است این ماه پیروزی مسلمانان و آزادی قدس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: در این مدت همه روزه داری کردند و برای تهجد بلند شدند و قرآن خواندند و امید است این برنامه را تا ده روز دیگر ادامه دهند و به چهل روز و تکامل برسانند تا تبدیل به ملکه و بعد از ۴۰ روز این سحر خیزی تثبیت و تبدیل شود که نتیجه آن نو دوستی و کمک مومنانه است و امید است این سنت الهی و حسنی ادامه پیدا کند و این دستگیری از فقرا عادت شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: چنانچه در گذشته هم بوده و مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند، ولی این ایام کرونا این مسئله را تداوم و عینیت داده  است و امید است این مسئله هم به سرانجام نهایی برسد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha