جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بقاع متبرکه

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به بازگشایی حرم های مطهر در ۵ خرداد ماه، گفت: به‌منظور حفظ سلامت زائران، نمازهای جماعت در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی در گفتگو  با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به بازگشایی حرم های مطهر در ۵ خرداد ماه، اظهار داشت: پس از تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، بقاع متبرکه استان فارس نیز از ۶ خردادماه بازگشایی شدند.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ بقعه متبرکه در سطح استان فارس وجود دارد که از این تعداد تنها ۸۰۰ بقعه متبرکه پتانسیل بازگشایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی را دارند، به دلیل اینکه برخی از بقاع تنها یک ضریح هستند و نزدیک شدن به ضریح‌ها نیز در این شرایط ممنوع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: تمام پروتکل های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده است در بقاع متبرکه نیز رعایت می شود، از این رو ورود زائران با ماسک و دستکش الزامی است، همچنین فاصله گذاری اجتماعی نیز از سوی زائران رعایت خواهد شد.

وی با اشاره به این که به‌منظور حفظ سلامت زائران، نمازهای جماعت در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امکان زیارت فقط با شرط عدم نزدیک شدن به ضریح برای زائران وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان ضمن درخواست از زائران برای حفظ فاصله اجتماعی ۲ متر در هنگام تشرف به حرم های مطهر، اعلام کرد: ساعات کاری بقاع متبرکه در این ایام، یک ساعت بعد از اذان صبح و یک ساعت قبل از اذان مغرب یعنی از ساعت ۷ صبح تا ۱۹ است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha