جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسین فراهانی مؤسسه زائر کریمه

حوزه/ معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی موسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه از مبارزه بیولوژیکی با آفت چوبخوار در باغات پسته خبرداد و گفت: در سال جاری کنترل آفت چوبخوار، به روش مبارزه بیولوژیکی و با استفاده از تله‌های فرمونی در باغ‌های موقوفه آستان مقدس انجام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین فراهانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به اثرات سوء و مخرب سموم شیمیایی در محیط زیست انسان و سایر جانداران، که باعث از بین رفتن حشرات مفید و دشمنان طبیعی آفات و همچنین مقاوم شدن آفات نباتی در مقابل سموم می‌شود، مقابله بیولوژیکی با آفت چوبخوار پسته و کرمانیا، با استفاده از تله فرمونی در دستور کار کشاورزان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اهمیت این روش در پیشگیری از به خطر افتادن سلامت انسان، در اثر مواجهه با آثار باقیمانده سموم بر محصولات کشاورزی و جلوگیری از ابتلا به بیماریهای صعب العلاج، از جمله سرطان و مسمومیت‌های حاد و مزمن دو چندان است.

معاون بهره‌برداری و توسعه کشاورزی موسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: پروانه چوبخوار پسته، آفتی است که با ایجاد دالان و تغذیه از محور خوشه‌ها، باعث ریزش دانه‌ها شده و با حفر کانال در درون شاخه گیاهان، باعث توقف رشد و خشکی سرشاخه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha