جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رومینا اشرفی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعةالزهرا(س) گفت: تأثیر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در قتل رومینا را نمی توان به هیچ وجه نادیده گرفت.

زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن ابراز تأسف از فاجعه قتل دختر ۱۳ ساله تالشی اظهار داشت: متاسفانه هر از گاهی در رسانه ها از این اخبار و مصائب می شنویم و این در حالی است که فراتر از ظواهر ماجرا باید زمینه ها و ریشه های اصلی وقوع این مسایل دلخراش را بررسی کنیم.

وی افزود: در این میان مشخص است که دشمن با رسانه هایش به خصوص در عرصه فضای مجازی می کوشد که از این طریق، مباحث دینی و خانوادگی را مورد هدف تخریبی خود قرار دهد و لذا ما باید مواظب باشیم که به بهانه محکومیت این مسایل، زمینه مساعدی برای تخریب مباحث دینی و ارزش های خانوادگی فراهم نکنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: یک نظر آن است که کاری که پدر رومینا انجام داده، بر اساس غیرت بوده که جزو ذات و فطرت بشر است ولی این قدر سبک زندگی و تفکرات و اندیشه ها تغییر یافته که این مسایل به طور کلی بد جلوه داده می شود. البته ما نمی خواهیم کار پدر رومینا را در قتل دخترش تأیید کنیم، کما این که معتقدیم مطابق با قانون باید با او برخورد شود، اما بحث بر سر این است که تغییرات مربوط به سبک زندگی و برخی ارتباطات چه بلاهایی ممکن است در کانون یک خانواده بیافریند و بر سر آن ها آوار کند.

وی افزود: بنده معتقدم که پدر رومینا اشرفی باید از طریق قانونی و شرعی رفتار می کرد اما واقعاً جای این سوال است که چه زمینه ها و عواملی باعث شد که کار به اینجا برسد و خانواده های داغدار شده و وجدان عامه جامعه جریحه دار گردد.

تاجیک همچنین با بیان این که در این خصوص نمی توان از نقش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غافل شد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که دور شدن از فرهنگ دینی و نیز فرهنگ اصیل ایرانی، ریشه اصلی بروز این فجایع است و حال آن که در مناسبات درون خانواده باید ملاحظات عرفی، شرعی و اخلاقی به درستی رعایت شود و این در حالی است که با رفتار و نظارت درست والدین از همان ابتدا جلوی بسیاری از مشکلات و انحرافات گرفته می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha