جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
المصطفی

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ضمن بازدید از چاپخانه دیجیتال مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی، برپایی منظومه انتشارات بین‌المللی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی را جزو طرح‌های مهم پیش رو برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس جامعةالمصطفی، در حاشیه این بازدید، ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، با بیان این که امیدواریم خداوند متعال به همگان توفیق گام نهادن در مسیر نورانی عدالت خواهی و حق جویی بدهد، از تلاش‌ و مجاهدت المصطفائیان، به ویژه همکاران مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی تقدیر نمود.

وی تصریح کرد: پویایی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی و زیرمجموعه‌های آن به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند، برکات فراوانی برای واحدهای علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی خواهد داشت.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن اشاره به طرح‌های جدید معاونت پژوهش، با بیان اینکه لازم است برای دستیابی به جایگاه بلند انتشارات گام‌های جدی‌تری برداریم، ابراز داشت: برپایی منظومه‌ انتشارات بین‌المللی و فعال‌سازی روزافزون ظرفیت‌های والای جامعةالمصطفی در این زمینه، جزو طرح‌های مهم برشمرده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی فعالیت نشر و انتشارات را یکی از مراحل مهم توزیع پیام معنوی، علمی و انسانی دانست و خاطرنشان کرد: جامعة‌المصطفی وظیفه خود می‌داند تا در مسیر نشر و بسط گفتمان انقلاب اسلامی بیش از پیش کوشا باشد.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که استکبار جهانی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فرهنگ، برنامه‌های هدفمندی را برای توسعه نظم ناعادلانه دنیای کنونی پی می‌گیرد، اظهار داشت: حرکت‌هایی که در روزهای اخیر و در ایالات متحده امریکا تحت عنوان نارضایتی بروز نموده، نشان‌دهنده گستره ظلم و ناراحتی خفته در آحاد ملت‌های جهان، به ویژه مردمان این سرزمین، است.

وی با بیان اینکه پیام عدالت‌خواهانه، معنویت‌گرا و اخلاقی امام(ره) و انقلاب اسلامی در دنیای کنونی علاقه‌مندان زیادی دارد، یادآور شد: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی نقطه وصل جامعة‌المصطفی با نهادهای علمی است؛ با بازطراحی و ایجاد فضای جدید، می‌توان به دستاوردهای روشنی دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله انتشارات و نشریات رشد چشمگیری داشته است، گفت: در کشور سالانه حدود صدهزار عنوان کتاب چاپ می‌شود که نزدیک به هفت‌هزار عنوان آن در قم نشر می‌گردد.

وی افزود: جامعةالمصطفی بر آن است تا همکاری گسترده‌ای با مجموعه‌های دانشی کشور، به منظور دستیابی به قطب مهم تولید علم در همه عرصه‌ها، به ویژه علوم انسانی، داشته باشد و در معرفی سالیانه ده‌ها کتاب فاخر بین‌المللی در عرصه‌های مختلف دانشی و به زبان‌های گوناگون گام‌های جدی‌تری بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بخش پایانی سخنان خود بر توجه روزافزون به نشر الکترونیک و فعال‌سازی فضاهای جدید توزیع و نشر آثار علمی تأکید نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha