پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 903886
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
روح الله

حوزه/ حکایت این روزهایمان، روایت حیات روح الله، مردی از دیار عطوفت و خداخواهی و آن امام تحول خواه است. مردی که همچون نوری در دوران سراسر ظلمات پدیدار شد تامردمان را در آن هاله استکبار به روشنایی برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حکایت این روزهایمان، روایت حیات روح الله، مردی از دیار عطوفت و خداخواهی و آن امام تحول خواه است. مردی که همچون نوری در دوران سراسر ظلمات پدیدار شد تا مردمان را در آن هاله استکبار به روشنایی برساند. همان بزرگ مرد دوران که مدعیان زمان از صلابت و شجاعتش واهمه داشتند و درتکاپو برای خارج کردن او از میدان بازی زمانه.

روایت روشن بنیانگذار کبیر انقلاب که شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سرداد، حکایت مردی است که در تبعید و روزهای سخت به سر برد، اما با تحول خواهی و تحول سازی ژرف اندیشانه خود، دوران را از غفلت نجات داد. او که از خود گذشت تا ملت مظلوم را از ظلمت برهاند و به جهانیان ثابت کند ایران زیربار ظلم و استکبار نخواهد رفت.

از بیداری و آزادی گفت! از آن زمانی برای مردم تصویر ساخت که ایران و ایرانی به هیچ کشور مستبدی وابسته نخواهد بودو مردمان، خود، کشورشان را اداره میکنند.... او یک انسان ذوابعاد و دارای خصوصیّات برجسته‌ی متعدّد در شخصیت و سلوک فردی و اجتماعی و همچنین یک منظومه جاری معرفت بود که امروز یکایک این خصائصش، درس و پند برای امت هاست، اما همه جلوه های بصری خصوصیات اخلاقیش، محو در تحول خواهی و تحول گرایی قرار گرفته است.

برحسب همین بود که رهبر معظم انقلاب در سالگرد درگذشت امام راحل(ره) فرمودند: «امام، روحاً، هم یک انسان تحوّل‌خواه بود، هم تحوّل‌آفرین. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگ‌ترین تحوّلات را در دوران خودشان، در زمان خودشان در حوزه‌های متعدّدی و در عرصه‌های متنوّع زیادی ایجاد کردند.»

تا لحظه ای که خون در رگ های پر از پایمردیش جریان داشت، بی مهابا و با جان خویش، برای امت و ملت مظلوم اما فداکار و ایثارگر در صحنه های دوران کوشید و پس از رفتن جانسوزش نیز یاد و خاطره فداکاری های او زنده و پابرجا ماند. رفتنی جانگداز که ملتی را عزادار نمود و سوزناک ترین و غم انگیز ترین صحنه وداع تاریخ را رقم زد.

اینک در سی و یکمین سالگرد فقدان جانسوزش همه ما به عنوان فرزندان روح الله، وظیفه خود می دانیم تا آرمان ۴۰ ساله انقلاب را با قدم های استوار به سرانجام برسانیم. همه متحدانه و با علم و ایمان به راه رفته مقتدای اسوه، حضرت امام(ره) خالصانه اذعان و تقاضای به او داریم که گرچه با ضمیری آرام و روحی مطمئن از میان ما پرواز نموده و به دیدار معبود خود شتافتی اما دعاگویمان باش تا بتوانیم لبیک گوی رهبر زمانمان و پادررکاب او قرار گیریم. ان شاء الله

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha