پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به یوم الله بودن ۱۵ خرداد قیام مردم در این روز را حرکتی الهی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) با اعتقاد و اتکا به خدا و باور توانست در برابر قدرت‌های شرق و غرب عالم بایستد و این انقلاب را به پیروزی برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد که در آستان مقدس بانوی کرامت و با حضور زائران و مجاوران آن حضرت در صحن‌ها و حیاط‌های حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اولین ویژگی بارز امام خمینی(ره) علم ایشان بود که اعلم زمان خود بودند و حتی قبل از تبعیدشان در سال ۴۲ کلاس‌های درس پر جمعیتی در قم داشتند.

وی دومین ویژگی بارز امام خمینی(ره) را اعتقاد و باور راسخ ایشان برای گام برداشتن در راه خدا دانست و افزود: این باورهای هر انسان است که حرکت او را در زندگی رقم می زنند و باور به خدا و معاد و دین در امام خمینی(ره) به طور کامل قابل مشاهده بود و اگر چنین نبود نمی توانست چنین انقلابی را به وجود بیاورد.

استاد حوزه علمیه قم زندگی هدفمند و تشخیص درست راه و باور به خدا را رمز موفقیت هر انسان در زندگی دانست و گفت: مجموعه بیانات امام خمینی(ره) که در صحیفه نور گردآوری شده است نشان می‌دهد که چطور خداوند همواره در تمام مراحل زندگی مورد نظر امام(ره) بود و قدرت‌های شرق و غرب را در برابر قدرت الهی ناچیز می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به خدا و راه خدا امام(ره) را به قدری قدرتمند کرد که رژیمی که تا دندان مسلح بود و قدرت‌های بزرگ او را حمایت می‌کردند و دارای نیروی اطلاعاتی قوی بود که اجازه هیچ حرکتی را به مردم نمی‌دادند را با اتکا به قدرت الهی و همراهی مردم از پا درآورد و انقلابی را رقم بزند که در جهان تأثیر گذار باشد.

نظری منفرد شجاعت را دیگر خصوصیت امام خمینی(ره) عنوان و تصریح کرد: شجاعت در امر دین این جور است که انسان برای عمل به دستورات خداوند و حرکت در مسیر الهی از هیچ قدرتی هراس نداشته باشد و امام این گونه بود که هیچ هراسی در دل نداشت و حتی در اوج اقتدار رژیم پهلوی با صلابت و قدرت سخنرانی می‌کردند.

وی با بیان این که در بُعد عبادت امام خمینی(ره) انسانی متعبد بود و این تعبد و بندگی است که برای انسان عزت آفرین است، اضافه کرد: امام یک شخصیت زاهد و متواضع بود و برای مقام و ریاست هیچ تلاش و توجهی نداشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از خصوصیات دیگر امام خمینی(ره) نگرش عجیب ایشان در همه ابعاد بخصوص نسبت به مسائل سیاسی بود و در وصیتنامه ایشان این ژرف نگری مشهود است که همه جوانب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در آن مورد توجه قرار داده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به شناخت امام خمینی(ره) توسط نسل جوان جامعه اظهار کرد: امروز هم ما رهبری داریم که در همه ابعاد سرآمد است و این شخصیت را خداوند ذخیره قرار داده بود که پرچم انقلاب را به دست گیرد و انقلاب را به همان سمت و سویی که امام راحل می‌خواست حرکت دهند بنابراین باید قدردان این رهبر الهی باشیم.

نظری منفرد با اشاره به سالگرد قیام مردم و شهادت عده ای از یاران امام در سال ۱۳۴۲، خاطرنشان کرد: امام از روز ۱۵ خرداد به عنوان یوم الله نام بردند زیرا این عزیزانی که برای اسلام جان دادند هیچ انگیزه‌ای بجز دفاع از آرمان‌های امام(ره) که همان آرمان‌های اسلام بود نداشتند و در این راه به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که ما باید انقلاب اسلامی را ارج بنهیم، تصریح کرد: برای این انقلاب سرمایه گذاری زیادی شده و شهدای زیادی را فدا کرده‌ایم و از خدا می‌خواهیم که این نهضت را حفظ و شرّ دشمنان را به خودشان بازگرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha