سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
رسول فلاحتی - گیلان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر کنترل و نظارت بازار توسط سازمان های نظارتی در کشور به ویژه در این استان، بیان کرد: مردم کنترل و نظارت بر بازار را می خواهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در پیام جمعه رشت که بدون مستمع در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵ هفته است که پس از بروز بیماری کرونا در جمع مردم ولایتمدار گیلان به ویژه شهر رشت نمازجمعه اقامه نمی شود البته از طریق پیام جمعه با نمازگزاران رابطه برقرار می کنیم و امروز پنجمین پیام جمعه است.

وی در ادامه به صفت کریمه حیا، شرم و عفت اشاره کرد و افزود: حیا و عفت سرلوحه تبلیغات انبیای الهی بود و به آن عمل می کردند زیرا شرم، حیا و عفت از رفتارهای کریمانه ای است که حتی غیرمسلمانان به آن عمل می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آحاد جامعه رعایت کننده حیا و عفت هستند، تصریح کرد: هر انسانی از شرم و حیا خوشش می آید و اگر در آیین اخلاق انسانی و توحیدی بنگریم در می یابیم که حیا و شرم از جمله اموری است که هیچ انسانی بدش نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، شرم و حیا را از رفتارهای اخلاقی و فطری انسان ها دانست و گفت: حیا و شرم از حیث رفتار و گفتار محقق می شود بنابراین خدای متعال می فرماید «مومن کسی است که مواظب شرم گاه و رفتار به ویژه رفتار جنسی و شهوانی خود باشد».

وی با اشاره به اینکه اسلام برای شهوت جنسی، قواعد و قوانینی تعیین کرده است، بیان کرد: انسان باید از قوای خود در مسیری استفاده کند که خواسته خدا را برآورده کند و دیگر اینکه در راستای سعادت و زندگی خود باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، به ۱۶ خردادماه روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا سازمان های بین المللی مانند یونیسف و صندوق پول را به کشور خود برده و کشور باجگیرها است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین با اشاره به وضیعت محیط زیست ایران به ویژه گیلان، خاطرنشان کرد: مدت ۴۰ سال است درباره محیط زیست به ویژه پسماند این استان کاری نشده است.

وی به جایگاه مخرب پسماند سراوان رشت اشاره کرد و افزود: رودخانه های گوهررود و زرجوب و همچنین تالاب انزلی بلای جان محیط زیست گیلان شده و در این زمینه همواره هشدارهای لازم را به تمام مسئولان داده ام.

امام جمعه رشت با هشدار نسبت به خطر زیست محیطی و سلامت مردم توسط رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، اظهار کرد: امیدوارم مسئولان مربوطه در این زمینه تسریع ورزند اما تاکنون درباره دو رودخانه رشت هیچ کاری انجام نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی به ورود شیرابه پسماند سراوان به رودخانه های رشت اشاره کرد و گفت: فضای رودخانه های رشت تا تالاب انزلی آلوده است و می طلبد مسئولان به ویژه محیط زیست دراین باره چاره اندیشی کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها مانند شهرداری و حتی دستگاه قضا درباره سلامت مردم مسئول هستند، بیان کرد: انتظار داریم مسئولان درباره رفع آلودگی زیست محیطی رودخانه های رشت و تالاب انزلی فکری کنند البته راهکارها مانند اجرای پروژه بایوجمی تالاب انزلی نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار آموزش گفتمان سلامت محیط زیست در سواحل و جنگل به گردشگران شد و تصریح کرد: دستگاه های متولی راهکارهای لازم را در این زمینه ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره افول موریانه ای آمریکا، یادآور شد: آمریکایی ها هر جا وارد شدند در دل مردم دنیا ایجاد رعب و وحشت کردند و به غیر از کشتار و استعمار دستاورد دیگری ندارند.

وی با هشدار نسبت به آنها که در داخل مفتون و مسحور آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: امروز آنچه در آمریکا می گذرد نمونه ای از نظام لیبرالیستی بوده که برگرفته از حکومت جرم و جنایت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایران اسلامی به اذعان جهانیان و اندیشمندان ابرقدرت معنوی و الهی شده است، اظهار کرد: ایران کشور اولین های بسیار است که تعدادی از این اولین ها را بیان می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، ایران اسلامی را نخستین کشوری دانست که انقلاب مردمی در کره زمین در آن به وجود آمده است و افزود: ایران نخستین کشوری است که حکومت مردم سالاری دینی بر مبنای اسلام را محقق کرد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی نخستین کشوری است که تحریم های آمریکا را در ۴۰ سال گذشته تبدیل به فرصت کرده، ایران نخستین کشوری است که در غرب آسیا از قدرت ویژه برخوردار است، ایران اسلامی نخستین کشوری است که پهپاد گران‌قیمت آمریکا را سرنگون کرد، ایران اسلامی نخستین کشوری است که پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را هدف موشک های خود قرار داد و ایران اسلامی نخستین کشوری است که در قلب آمریکای لاتین جا باز کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر کنترل و نظارت بازار توسط سازمان های نظارتی در کشور به ویژه در این استان، بیان کرد: مردم کنترل و نظارت بر بازار را می خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، بازاریان گیلان را اهل شرافت و تدین دانست و تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی بازاریان نقش ویژه ای در انقلاب داشتند و از اصناف، تعزیرات حکومتی، صمت و … انتظار داریم بازار را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر تمام پروژه ها و کالا می تواند به نفع همه باشد، خاطرنشان کرد: برای اینکه در بحران قرار نگیریم باید نظارت را از خود آغاز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha