سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه کرج

حوزه/ امام جمعه کرج گفت: روزهای فروپاشی ابرقدرتی ساختگی آمریکا را همه به نظاره هستیم. همه عالم چهره غیرهالیوودی و بی روتوش آمریکا را می‌بینند. حرکتی که در ایالت‌های مختلف آمریکا واقع‌شده است را باید با دقت بررسی و تحلیل کرد. غرب‌گرایان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب بزک کنندگان بیدار شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در قالب چهاردهمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

متن چهاردهمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام‌علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

چقدر سخت است تحمل تعطیلی پانزده هفته اجتماع عظیم مسلمین در سیدالایام یعنی روز جمعه به خاطر مقابله با ویروس کرونا. اما همه خاضعانه از خدای تعالی می‌خواهیم که با نظر رحمت به ما توجه کند و بدی‌های اخلاقی و فکری و رفتاری ما را اغماض کند. چند جمله جهت یادآوری ایام و مناسبت‌ها عرض کنم.

فعالیت‌های فرهنگی گسترده عبدالعظیم چهره غاصبان حکومت اهل‌بیت را معرفی کرد

۱۵ شوال؛ سال ۲۵۲ قمری وفات سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری واقع شد. شخصیتی برجسته و عالمی بزرگوار، محدثی باتقوا و امانت‌دار، صادق در گفتار، زمان‌شناس و دشمن‌شناس، معتقد به مبانی و با اخلاص در عمل که بررسی زندگی نورانی او برای نسل امروز درس‌های بسیار دارد.

در دوره‌ای زندگی می‌کرد که شیعیان را بنی‌عباس به‌شدت تضعیف و سرکوب کرده بودند و جو بدبینی نسبت به هم و خفقان شدید بر جامعه حاکم بود، بعلاوه در همین زمان حرکت‌هایی جهت براندازی از طرف بعضی خوارج یا شیعیان زیدی و طالبیان واقع‌شده بود و کسانی که تفکر ملی‌گرایانه داشتند مثل خرمدین و مازیار، هم تحرکاتی داشتند و البته حاکمیت از این تشتت و شلوغی بهره خودش را می‌برد. لذا حضرت عبدالعظیم در چنین فضایی، سال‏های زیادی را به روش تقیه زندگی کرد. اما شخصیت فرهیخته و فعالیت‌های فرهنگی گسترده عبدالعظیم در معرفی چهره غاصبان حکومت اهل‌بیت و نشر معارف و بیان مظلومیت خاندان عصمت و طهارت، و ایجاد رابطه بین مردم و امام زمانشان، متوکل و دستگاه حاکمه را به‌شدت عصبانی کرده بود بنابراین دستور به دستگیری او داد که حضرت به امر امام هادی علیه‌السلام از سامراء به ری هجرت کرد و در خانه یکی از شیعیان در محله سکه الموالی ساکن شد.

در نحوه وفات این بزرگوار اختلاف هست. رجالی بزرگ جناب نجاشی و مرحوم شیخ طوسی قائل به مرگ طبیعی هستند و در مقابل روایاتی وجود دارد که اشاره به مسموم کردن، زنده‌به‌گور و شهادت دارد. روایتی را شیخ صدوق، از محمّد بن یحیی نقل می‏کند در فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار که خدمت امام‏ هادی علیه‌السلام رسیدم. ایشان فرمود: کجا بودی؟ گفتم: حسین بن علی علیه‌السلام را زیارت کردم. امام‏ هادی فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی را زیارت کرده باشد. خدای تعالی توفیق زیارت مضجع شریف این عالم بزرگوار و انقلابی را روزی همه بگرداند.

حمزه اولین فرمانده نظامی جهان اسلام بود

در ۱۵ شوال سال سوم هجری قمری، ابوعُماره، عموی بزرگوار پیامبر، مرد قدرتمند قریش، حمزه بن عبدالمطلب به دست وحشی بن حرب در جنگ احد به دستور هند، همسر ابوسفیان (که پدر و برادرش در مقابله با اسلام کشته‌شده بودند) به شهادت رسید. (هند به وحشی وعده داده بود اگر حمزه را بکشد غیر از آزادی، هم‌وزنش طلا و ابریشم به او پاداش بدهد) و توسط جبرئیل ملقب به اسدالله یعنی شیر خدا شد. البته به اسد رسول‌الله و سیدالشهداء نیز ملقب شد. که بعد از شهادت امام حسین علیه‌السلام این لقب به حضرت داده شد. شکارچی شیر بود. کلمه حمزه هم به معنای شیر است و هم معنای تیزفهم می‌دهد. در سال ششم بعثت مسلمان شد و از اول حامی پیامبر و مدافع مسلمین بود و در شعب ابیطالب مؤمنین را همراهی کرد. او اولین فرمانده نظامی جهان اسلام است که فرماندهی غزوه بدر را به عهده داشت. مقبره او بااینکه توسط وهابیت از بین رفته است اما میعادگاه عاشقان است. همان‌طور که زهرای اطهر سلام‌الله علیها بر مزار او حاضر می‌شد و ذکر می‌گفت و دعا می‌کرد.

غرب‌گرایان چهره واقعی و حقیقت پلید آمریکا را ببینند / نظام سرمایه‌داری آمریکا از بین رفت

 روزهای فروپاشی ابرقدرتی ساختگی آمریکا را همه به نظاره هستیم. همه عالم چهره غیر هالیوودی و بی روتوش آمریکا را می‌بینند. حرکتی که در ایالت‌های مختلف آمریکا واقع‌شده است را باید با دقت بررسی و تحلیل کرد. غرب‌گرایان و به تعبیر رهبر معظم انقلاب بزک کنندگان بیدار شوند و چهره واقعی و حقیقت پلید آمریکا را ببینند که مدعیان حقوق بشر چگونه حقوق انسان‌ها را لگدکوب می‌کنند و از درونِ لیبرال دموکراسی آنان چیزی جز شکاف طبقاتی، تبعیض نژادی، آدمکشی، حق کشی، جنگ و ترور بیرون نمی‌آید.

 این جنبشی که در کنار بی‌کفایتی دولت‌مردان آمریکا در کنترل ویروس کرونا به راه افتاده و همه طبقات و گروه‌های مردم را در مناطق مختلف آمریکا به حرکت درآورده فقط یک جریان ضد نژادپرستی به خاطر کشته شدن یک رنگین‌پوست نیست. سیاه و سرخ و سفید به خیابان آمده‌اند و پرچم کشورشان را به آتش می‌کشند و با فریاد میگویند نظام سرمایه‌داری نمی‌خواهیم. این یعنی نظام سرمایه‌داری آمریکا از بین رفت و دیگر حرفی برای گفتن ندارد. و سنت الهی در حال تحقق است. به‌زودی مردم جهان، جهان بدون کدخدایی آمریکا را تجربه خواهند کرد. آنان که می‌خواستند ایران را در هاضمه جهانی خود هضم کنند امروز در حال هضم شدن هستند. حتی کسانی که تهدید می‌کردند بیش از پنجاه نقطه کشور را خواهند زد نتوانستند جلوی صادرات محصولات نفتی ما را در داخل قلمرو خود بگیرند. پیام روشن این جریانات پیش رو این است که به حمداللهی گفتمان غالب جهان گفتمان مقاومت شده است و در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت، موفقیت و پیروزی نهائی است.

مردم عمل به سیاست‌های کلی «محیط‌زیست» رهبر معظم انقلاب را مطالبه کنند

مناسب است که در روز جهانی محیط‌زیست (۱۶ خرداد) آقایان مسئولین به‌دقت سیاست‌های کلی نظام درباره محیط‌زیست، ابلاغی از طرف رهبر معظم انقلاب را بازخوانی و موردمطالعه جدی قرار دهند و مردم و دستگاه‌های نظارتی هم عمل به مفاد آن را مطالبه کنند. دراین‌باره مطالبی دارم که در فرصت دیگر بیان خواهم کرد.

احکام دین را نمی‌توان مطابق سلیقه شخصی انتخاب کرد

توجه: اسلام یک تابلوی جورچین زیبا و قشنگ است که تمام ابعاد موردنیاز بشر در عرصه‌های مختلف را خالق بشر در آن دیده و در کنار هم قرار داده است که اگر تکه‌ای و قطعه‌ای از آن کم شود و یا از تابلوی دیگری به آن اضافه شود، زیبایی و کارایی و یکپارچگی خودش را از دست می‌دهد. نُؤمِنُ بِبَعضٍ وَنَکفُرُ بِبَعضٍ که اسلام نیست. اگر باور کردیم دستورات اسلام از طرف خداست، باید عامل باشیم و هواها و خواسته‌های خود را کنار بگذاریم. اما اگر گفتیم بله اسلام این را گفته ولی، اگر، اما، به نظر من، … این به هم زدن تابلو به سلیقه شخصی است و آن دیگر اسلام نیست. بنابراین در مناسبت‌ها و رویدادهای اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و رفتاری مواظب اظهارنظرها و نسبت دادن‌های خود باشیم.

خداوندا فرج مولایمان حضرت ولیعصر ارواحنا فداه نزدیک بگردان. ما را از اعوان‌وانصار و شیعیان و محبان و موالیان حضرتش قرار بده. ما را مشمول دعای آن حضرت قرار بده. بیماری و بلا از مردم عالم مرتفع بگردان. مجروحان و معلولان عافیت ببخش، شهدا و گذشتگانمان را غریق رحمتت بگردان، رهبر فرزانه و عزیزمان را در پناه خود محفوظ بدار.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha