دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی

حوزه/ رئیس انجمن اصول فقه حوزه بر ضرورت توجه به سیره اهل بیت(ع) برای عبور از چالشهای دنیا تأکید کرد و گفت: شرایط جهان امروز نشان می دهد که مردم دنیا با چالشهای فراوان روان شناختی و نوسازی عظیم اجتماعی، عقیدتی و اخلاقی مواجه اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نقش و سیره اهل بیت(ع) در سعادت انسانها و توجه مردم به سیره عملی معصومین(ع) گفت: شرایط جهان امروز نشان می دهد که مردم دنیا با چالشهای فراوان روان شناختی و نوسازی عظیم اجتماعی، عقیدتی و اخلاقی مواجه اند.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با بیان این که اینجاست که نقش اهل بیت در کنار معارف قرآنی بسیار کارگشا و امید بخش است و می تواند در بسیاری از ناگواریها و چالشهای اخلاقی و روحی اثربخش باشد، اظهار داشت: این وضعیت جهان نشان داد که ایدئولوژی بشری بدون اهل بیت(ع) نه تنها آرامش نمی آورد بلکه بایک طوفان پیش بینی نشده آسایش را هم از بین می برد.

این استاد خارج حوزه اضافه کرد: اندیشمندان، مداحان و دین مداران باید به این نکته توجه کنند که کم رنگ شدن نقش قرآن یا اهل بیت می تواند به تعادل ومیانه روی ضربه بزند.

وی در ادامه با ذکر این سوال که آیا می توان با استناد به آیه وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا « در آن روز رسول (به شکوه از امت در پیشگاه رب العزّه) عرض کند: بارالها (تو آگاهی که) امّت من این قرآن را به کلّی متروک و رها کردند» شکایت حضرت رسول را نسبت به ظلم به اهل بیت حتی فقط باتوجه به آیات قرآنی نفی کنیم گفت: این سخن به چند دلیل باطل است، اولا اثبات الشی نفی ماعدا نمی کند وآیه شریفه مفهوم ندارد. ثانیا خودقرآن می فرماید «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ» خودخداوند متعال شکایت صریح را به خود حضرت رسول اعلام می دارد که اگر تبلیغ ولایت اهل بیت ترک گردد، رسالت انجام نشده است؛ مهجوریت اهل بیت هم همین است چون هدف تبلیغ اهمیت دادن ونشر معارف اهل بیت است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه ادامه داد: ثالثا این سخن مخالف روایت خود حضرت است که مورد قبول خاصه وعامه است که «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتی.

این استاد خارج حوزه در پایان اضافه کرد:بیاییم این افراط وتفریط ها گرچه بی غرض را پایان دهیم وبرای نشر یک ایدئولوژی وسبک زندگی معتدل در جهان امروزی با تمام قدرت کوشا باشیم که جهان پذیرای آن است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha