جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الحسینی

حوزه/ مدیر ارتباطات و تبلیغات مرکز کامپیوتری علوم اسلامی گفت: امروز باید به خصوص از ظرفیت فضای مجازی در جهت ترویج آرمان تحول خواهی استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید احمد الحسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر این که ما باید از ظرفیت فضای مجازی در جهت تبیین ضرورت تحول خواهی و تحول گرایی در جامعه به درستی بهره برداری کنیم، اظهار داشت: در دنیای امروز فضای مجازی یک ظرفیت فوق العاده ای را فراروی ما قرار داده که به خصوص در زمینه مطالبه تحول خواهی در جامعه باید از این بستر نهایت استفاده را بکنیم.

وی افزود: واقعیت آن است که ما در این خصوص هنوز در ابتدای راه هستیم چرا که بسیاری از ظرفیت ها و زوایای فضای مجازی را یا نمی دانیم یا این که نمی توانیم هنوز به خوبی از آن استفاده کنیم که این امر می طلبد کارشناسان فن و افراد شاخص، آگاهانه و با برنامه وارد این عرصه شوند.

وی گفت: به ویژه امروز همین شبکه های اجتماعی ظرفیت خوبی برای هر طلبه و مبلغی که به دنبال تحول است قرار داده که اگر از آن در مسیر صحیح استفاده شود، کمک شایان توجهی به تبلیغ آموزه های ناب دینی و ترویج آرمان های انقلابی شده است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی همچنین با بیان این که ما باید ظرفیت فضای مجازی را در خدمت ترویج آرمان تحول خواهی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری تحول به معنای گرایش مستمر به بهتر شدن است و لذا باید در این زمینه دست به گفتمان سازی و ترویج همین گفتمان از طریق ابزارهایی که در اختیار داریم، بزنیم.

وی یادآور شد: البته این منبع باید وصل به منابع غنی تر باشد چرا که آن ها وظیفه خوراک دهی را با توجه به ذائقه ها و سلیقه های مختلف و رویکردها و ظرافت های گوناگون دنبال می کنند و از سویی می دانیم جهان امروز به شدت تشنه دریافت معارف قرآن و اهل بیت(ع) است که این معارف و آموزه ها، انسان ساز و سعادت بخش است.

وی گفت: برای ترویج آن گفتمان و آرمان تحول خواهانه باید با تعهد و تخصص و البته ذوق و خلاقیت مناسب، وارد عرصه فضای مجازی شد و از این بستر به منظور نیل به اهداف مدنظر استفاده نمود.

حجت الاسلام الحسینی همچنین با اشاره به این که امروز ما باید از ابزار هنر و رسانه به خوبی استفاده کنیم، ابراز داشت: در همین مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور ما بالغ بر شش میلیارد کلمه محتوای غنی شده علوم اسلامی داریم که این ها باید به زبان روز به نسل جوان و جامعه عرضه شود.

وی در خاتمه افزود: بی شک اگر این کار را بکنیم بسیاری از محتواهای غنی علوم انسانی و اسلامی در سایه هوشمندی و بهره گیری از ذوق و سلیقه خوب به انبوه مخاطب دنیای امروز عرضه شده و قطعاً بر او اثرگذار خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نورالدین IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    خب شما چه کردید مرکز نور با این همه نیرو هنوز در اپهای موبایلی و شبکه‌های مجازی ابتدای راهه!!