چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
میرباقری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی از نعمت ولایت و علم و نور امام محروم شود در حقیقت از حیات طیبه و نور ایمان محروم شده است چراکه کلمه روح و حقیقت وحی همان علم رسول خداست که مبدأ حیات بوده و می‌تواند حیات‌بخش باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری در شام شهادت امام صادق علیه‌السلام طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم مطهر پخش می‌شد گفت: قرآن کریم به‌غیراز معانی ظاهری معانی باطنی نیز دارد و نیاز است که پرده‌ها کنار رود تا معنای حقیقی آشکار شود.

وی افزود: معنای تدبر درآیات قرآن کریم همین است که انسان از ظاهر به باطن برسد و رسیدن به باطن نیز قواعدی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ائمه معصومین در اکثر موارد در روایات خودشان باطن قرآن را توضیح داده‌اند چراکه علوم قرآنی تمام و کمال در اختیار اهل بیت(ع) می‌باشد و حضرات معصومین حامل علم الهی بوده و تمام حقائق قرآن فقط رزق اهل‌بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری افزود: در قرآن از اهل‌بیت(ع) با عناوین مختلف یاد می‌شود و گاهی از وجود مبارک رسول خدا به‌عنوان صراط مستقیم، باب الله و… یاد می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیاتی که در روایات برای اهل‌بیت(ع) و علوم و ولایت ائمه معصومین  است کلمه «ماء» می‌باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: ظاهر کلمه ماء این است که تمام حیات ظاهری انسان‌ها و موجودات وابسته به آب است و آبی که خداوند از آسمان نازل می‌کند جایگزین ندارد و اگر این آب‌ها پنهان شوند حیات موجودات به خطر می‌افتد و ممات در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی افزود: معنای باطن ماء این است که اهل‌بیت(ع) سرچشمه حیات هستند و اهل‌بیت(ع) مصداق حقیقی آب و حیات‌بخش می‌باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: ابواب وادی توحید توسط امام گشوده می‌شود.ائمه معصومین ابواب الهی هستند ولایت و علم امام و… همگی حیات دهنده بشریت است.

وی یادآور شد: دستگاه شیطان و مستکبرین عالم همواره انسان‌ها را وسوسه می‌کنند که از طریق انبیاء خارج شوند و برای این کار سبک زندگی جدیدی را ارائه می‌کنند درحالی‌که فقط در مسیر اهل‌بیت(ع) حیات واقعی وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: شرط دستیابی به حقیقت ایمان و درک حقائق عالم هستی و نور اهل‌بیت(ع) استقامت و پایداری در مسیر اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: اگر انسان‌ها در مسیر اهل‌بیت(ع) استقامت نمایند اهل‌بیت(ع) نیز الطاف خودشان را شامل حال انسان‌ها خواهند کرد و قلوب انسان‌ها را با نور ایمان سیراب خواهند کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری تأکید کرد: ایمانی که به قلب مؤمن نازل می‌شود حیات طیبه به دنبال دارد و سرچشمه حیات خواهد شد و قلوبی که خالی از ایمان شود انسان را به مردگان متحرک تبدیل خواهد نمود.

وی افزود: وادی ایمان وادی حیات ابدی است و حیات باطنی در حقیقت به ولایت اهل‌بیت(ع) وابسته است و هرگز فنا نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: اگر کسی از نعمت ولایت و علم و نور امام محروم شود در حقیقت از حیات طیبه و نور ایمان محروم شده است چراکه کلمه روح و حقیقت وحی همان علم رسول خداست که مبدأ حیات بوده و می‌تواند حیات‌بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha