شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: غایت تبلیغ دین شبیه شدن به پیامبران الهی است که در ادعیه آن را از خدای متعال می‌خواهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش سراسری «گام دوم تبلیغ» که در ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی (ره)، اظهار داشت: تبلیغ مسائل دین و معارف اهل‌بیت(ع) در جامعه به اندازه‌ای مهم است که خداوند از بین تمامی بندگان خود شایسته‌ترین افراد را به عنوان پیامبر و مبلغ دین انتخاب فرمود.

وی افزود: کسانی که با گفتار و رفتار خود دیگران را متوجه مسائل دینی کرده و آن‌ها به دین عمل می‌کنند، در ثواب و حسنه اعمال آن‌ها مبلّغ دین هم شریک می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه ضمن اشاره به مهم‌ترین شرط تبلیغ دین، گفت: از مهم‌ترین شروط تبلیغ دین عامل بودن خود گوینده و رساننده پیام است، لذا باید معنویت و عبودیت در وجود مبلغ حاکم باشد، چرا که اگر تعبد و معنویت در گوینده نباشد تأثیر زیادی بر مردم نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: خداوند ویژگی‌های مبلغین دینی را تقوا و خشیت الهی معرفی می‌کند و بهترین راه کسب تقوا شب زنده‌داری و عبادت‌های شبانه است.

امام جمعه ارومیه، تبلیغ دین را همنشینی با پیامبران دانست و گفت: مسیر رسیدن به هدف در این زمینه بسیار گسترده و طولانی است و غایت تبلیغ دین شبیه شدن به پیامبران الهی است که در ادعیه آن را از خدای متعال می‌خواهیم، لذا برای رسیدن به این هدف باید شبانه روز همت خود را به کار گرفت تا به اهداف بلندی که همنشینی با پیامبران و اهل‌بیت است رسید.

در این همایش با اهدای لوح تقدیر از روحانیون مبلغ و فعالان فرهنگی استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha