پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 906733
۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: یکی از شرایط برگزاری حج، حفظ سلامت مسلمانان است و این همان نگرش برآمده از تمدن اسلامی است که در جهت حفظ جان انسان‌ها بزرگترین عبادت اجتماعی خود را تعطیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارگزاران حج استان همدان، با بیان اینکه خدمت در عرصه حج نیازمند توفیق بالایی از جانب خداوند است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های حج ابراهیمی، توجه به این مسیر و رفتار این پیامبر الهی است.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) با در دست داشتن تبر، به مبارزه با مستکبران می‌پرداخت و این همان چیزی است که باید در این سفر به آن توجه کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه متاسفانه در گذشته حج تنها تبدیل به یک مناسک عبادی شده بود، ابراز کرد: با رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری پس از انقلاب جنبه های اجتماعی و سیاسی نیز در این سفر برجسته شد و این تفاوت مهم حج پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه باید اهداف حج تبیین و تحلیل شود، گفت: در روایات ما خانه خدا و سفر حج بالاترین و بهترین مکان‌ها عنوان شده است، اما می‌بینیم که علیرغم اهمیت آن برای حفظ سلامتی مردم و مسلمانان این مراسم امسال لغو شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: یکی از شرایط برگزاری حج، حفظ سلامت مسلمانان است و این همان نگرش برآمده از تمدن اسلامی است که در جهت حفظ جان انسان‌ها بزرگترین عبادت اجتماعی خود را تعطیل می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه اسلام به انسان، نگاهی مبتنی بر کرامت است، مطرح کرد: اگر نگاه دین اسلام و نگاه تمدن غربی به بشر را با یکدیگر مقایسه کنیم، به این نتیجه دست می‌رسیم که در تمدن غربی نگاه به انسان نگاهی ابزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت حج برای ایجاد برادری هرچه بیشتر بین مسلمانان استفاده کرد، گفت: متاسفانه کشورهایی با سیاست‌های استکباری خود به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند که در برابر آنها باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha