پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبک رضوی

حوزه/ به میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی،۱۰۰ نفر از نوعروس و دامادها در سومین روز دهه کرامت میهمان طرح زندگی به سبک رضوی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، اولین دوره آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه زوج‌های جوان بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله مجاز به همت مرکز امور بانوان و خانواده رضوی با همکاری معاونت محرومیت‌زدایی و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این گروه از زوجین که مراسم عقدشان در طی نخستین روزهای دهه کرامت در رواق شیخ طوسی برگزار شده بود به دعوت مرکز امور بانوان به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف شدند و سپس با همراهی خدام حرم مطهر رضوی در محل پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‎نژاد واقع در صحن جامع رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گردهم آمدند و از ویژه برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده طرح زندگی به سبک رضوی بهره مند شدند.

این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام محمدتقی حسین‌زاده؛ کارشناس دینی به بیان موضوع زندگی همراه با مودت میان زوجین پرداخت و مطالبی را در خصوص مودت و رحمت بیان کرد.

وی با بیان اینکه مودت عشق دو طرفه در بین زن و شوهر است، اظهار کرد: براساس آیات و روایات اسلامی مودت و رحمت دو عامل مهم برای استحکام بنیان خانواده است.

این کارشناس مسائل دینی؛ خداخواهی، شاکر بودن و خدابین بودن سه راهکار راهبردی در زندگی مشترک برای رسیدن به آرامش برشمرد و گفت: خودبینی، خودخواهی و شاکی بودن سه دلیل اصلی مشکلات زوج‌های جوان امروزی است.

این گروه از زوج‌های جوان پس از بهره مندی از برنامه‌های طراحی شده در مهمانسرای حضرت حضور پیدا کردند و میهمان خوان با برکت آقا ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) شدند.

«زندگی به سبک رضوی» یک طرح آموزشی است که در راستای افزایش صیانت و اعتلای کارکرد خانواده و با بهره‌گیری از زندگانی امام هشتم(ع) برای زائران و مجاورین به‌ویژه زوج‌های جوان، توسط مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده است که زوج‌های جوان می توانند با شرکت در این طرح به مدت ۳ سال از خدمات آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha