چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خوشنویسی مشق کرامت

حوزه/ میز خوشنویسی «مشق کرامت» با خطاطی حضوری خوشنویسان ماهر و اهدای آثار هنری به بازدیدکنندگان در موزه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برپا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه “میز خوشنویسی مشق کرامت” با خطاطی حضوری خوشنویسان ماهر و اهدای آثار هنری آنان به بازدیدکنندگان در موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برپا شده است.

بر اساس این گزارش این میز خوشنویسی اولین اقدام موزه فاطمی در این زمینه است که به عنوان یک کار ترویجی و هنری در ایام دهه کرامت با هدف انتقال محتوای دینی و ترویج این هنر اسلامی که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی دارد آغاز شده است.

مضامین و محتواهایی که به صورت اثر هنری در این میز خوشنویسی خلق می شود؛ در زمینه شناساندن هرچه بیشتر اهل بیت(ع)، حضرت معصومه سلام الله علیها و آموزه های دینی است که شامل سلام‌های حضرت معصومه سلام‌الله علیها در زیارت نامه آن حضرت، اسامی و القاب ائمه معصومین و حضرت معصومه سلام الله علیهم اجمعین و بیان روایت‌های اخلاقی است.

گفتنی است: بعد از خلق آثار توسط هنرمندان، محتواها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد و افرادی که مایل باشند آثار را به صورت هدیه دریافت می‌کنند و اگر تعداد بازدید کنندگان زیاد باشد، گلدانی قرار داده شده که در ساعت‌های ۱۰، ۱۲ و ۲۰ اسامی متقاضیان قرعه کشی و آثار به آنها اهدا می‌شود و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ اثر تولید و به مخاطبان اهدا شده است.

هنرمندانی از قبیل استاد سیدمحسن کشفی که سابقه ۲۰ سال همکاری با کارگاه هنری موزه فاطمی را داشته‌اند به عنوان خطاط ثابت در دو شیفت صبح و عصر خوشنویسی می کنند.

لازم به ذکر است: هنرمندان و خوشنویسان دیگری هم که تمایل دارند به صورت افتخاری با آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله در این زمینه همکاری کنند، می‌توانند با حضور در این موزه فاطمی، آثار هنری را برای اهدا به زائران عزیز و بازدیدکنندگان گرامی تولید نمایند.

ساعات کاری این میز خوشنویسی در شیفت صبح از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصر از ساعت ۱۸ الی ۲۰ و تا پایان دهه کرامت در تالار اول موزه فاطمی برپا خواهد بود و بازدید کنندگان از موزه می توانند از این آثار بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha