شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حقوق بشر آمریکایی

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اقدامات آمریکا را مغایر با حقوق بشر تلقی کرد و گفت: فعالیت های جاسوسی، بخصوص در بوشهر با توجه به پتانسیل ها و مراکز اقتصادی این استان و همچنین حساسیت استراتژیکی بوشهر در جغرافیای جهانی، همواره آمریکا را به جاسوسی در این استان ترغیب کرده است.

سردار علی رزمجو  امروز  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، وقوع انقلاب در ایران و تداوم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین عواملی دانست که در سالهای پایانی قرن بیستم، منافع و منابع آمریکا را به خطر انداخته بود.

به گفته فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر همین امر موجب شد تا آمریکا طرح های متعددی را به منظور حفظ منافع نامشروع خود در منطقه استراتژیکی خاورمیانه و بخصوص جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا کند.

رزمجو، جنایات آمریکا علیه ایران از بدو وقوع انقلاب را یادآوری کرد و در این خصوص گفت: از بدو وقوع انقلاب، آمریکا به طور مستقیم و فعالانه به حمایت از گروه های ضد انقلاب پرداخته و برای ایران نقشه تجزیه طراحی و از تجزیه طلب ها در ابعاد مختلف حمایت کرد.

وی، حمله طبس، کودتای نوژه، طراحی کودتاهای مختلف، تشویق و تحریک رژیم بعث عراق به جنگ با ایران و تشویق برای بمباران مراکز افتصادی- تجاری ایران و همچنین حمله به سکوهای نفتی، کشتی های نظامی و تجاری از جمله مواردی دانست که در کارنامه جنایات آمریکا علیه ایران خودنمایی می کند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به واقعه ۱۶ مهر ۱۳۶۶ و شهادت سردار مهدوی و همرزمانش در نبرد مستقیم با آمریکا نیز اشاره کرد، و در همین حال به اشکال مختلف جنگ نیز پرداخت و گفت: جنگ در سه شکل سخت، نیمه سخت و نرم صورت می گیرد  که در شکلهای جدید آن ما شاهد اعمال فشار، تحریم های ظالمانه اقتصادی و اقدامات فرهنگی علیه ایران  از سوی آمریکا هستیم.

 رزمجو پس از بازخوانی این جنایات، اقدامات آمریکا را مغایر با حقوق بشر تلقی کرد و با اشاره جاسوسی آمریکا در بوشهر گفت: فعالیت های جاسوسی، بخصوص در بوشهر با توجه به پتانسیل ها و مراکز اقتصادی این استان و همچنین حساسیت استراتژیکی بوشهر در جغرافیای جهانی، همواره آمریکا را به جاسوسی در این استان ترغیب کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: آمریکا همچنین اقداماتی را علیه دستیابی ملت قهرمان ایران به تکنولوژی های مختلف زندگی انجام می دهد، به طوری که در مورد نیروگاه اتمی بوشهر که اکنون استفاده صلح آمیز آن برای تولید برق نیز اثبات شده، آمریکا تلاش زیادی برای پیشگیری از عملیاتی شدن و بهره برداری از آن انجام داد.

وی همچنین ادامه داد: آمریکا به تخصیص بودجه و اعتبارات برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران می پردازد  و ایران را به نقض حقوق بشر در صحنه جهانی متهم می کند.

رزمجو، آمریکا را در راس کشورهای ناقض حقوق بشر دانست و شکنجه شهید نادر مهدوی با میخ نجاری را از مصادیق همین نقض حقوق بشر عنوان کرد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، تجاوز مرزی دریایی در استان بوشهر در تاریخ ۲۲ دی ۱۳۹۴ را مورد اشاره قرار داد و گفت: دو فروند شناور نظامی با تجهیزات مدرن و پیشرفته با سیستم های ناوبری که ارتباط مستقیم با ناو هواپیما بر آمریکا در منطقه داشت تا سه مایلی آب های سرزمینی و جزیره استراتژیکی فارسی پیش آمدند، پس از آن هم درخواست تجاوز هوایی کردند و اعلام کردند که می خواهیم بیایم و ۱۰ نفر را از جزیره فارسی ببریم، اما  با اقتدار ایران و بازوان پرتوان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مواجه و مجبور به عقب نشینی شدند.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات، هر رئیس جمهوری که در آمریکا روی کار آمد، در طول هشت سال ریاست جمهوری اش حداکثر توان فکری و امکانات و تجهیزات را به کار گرفت، اما نتوانستند تاکنون موفق به براندازی جمهوری اسلامی ایران شوند، چرا که نیروی لایزال الهی، خون پاک شهیدان، هدایت های پیامبر گونه حضرت امام(ره) و پس از آن مقام معظم رهبری باعث شد تا امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش باشد.

رزمجو در پایان گفت: با نگاه به این اقدامات جنایتکارانه آمریکا، ما آمریکا، سردمداران نظام آمریکا، بویژه روسای جمهور آن را ضدترین ها علیه حقوق بشر در دنیا می دانیم و برای آن دلایل مختلف و متعدد داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha