پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه اهل سنت تکاب

حوزه/ امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: امام رضا علیه السلام بر اساس نقل بزرگان اهل سنت، عالم ترین انسان زمان خود بوده اس علاقه ویژه ای به آن امام دارند و اهل سنت محبت به اهل بیت را بنابر آیه قرآن واجب می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام عیسی برادری شامگاه پنج‌شنبه در نشست روحانیون شیعه و سنی شهرستان تکاب که با موضوع بررسی سیره علمی، اخلاقی و سیاسی امام رضا علیه السلام، در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:  محبت اهل سنت نسبت به اهل بیت علیهم‌السلام یک اصل ثابت شده است و برای اثبات این مدعا نیازی به سند و مدرک نیست.

وی ادامه داد: منابع اهل سنت و آثار علمای آنان تمام فضائل اهل بیت علیهم السلام‌ را در خود دارد و در بسیاری از کتب و مقالات علمای شیعه، منبع نقل روایت یا حدیث در باب فضایل اهل بیت، از آثار علمای اهل سنت است.

امام جمعه تکاب ادامه داد: محبت به خاندان عترت مثل اصل اعتقاد به خدا، پیامبر، قبله واحد، قرآن کریم، از مشترکات شیعه و سنی است.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد افراطیون هر دو مذهب، تفکر ضدیت اهل سنت نسبت به اهل بیت را القاء کنند و عده‌ای نیز که اهل تتبع و پژوهش نیستند با این القائات پرورش پیدا بکنند.

برادری افزود: نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاد اندیشی میان علمای شیعه و سنی را به مناسبت‌های مختلف برگزار خواهیم کرد و امیدواریم به جایی برسیم که دیگر شاهد اختلاف میان امت اسلامی نباشیم و همه باهم و در کنار هم برای اهداف عالیه اسلام و انقلاب تلاش کنیم و در راستای تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام همت خود را به کار ببندیم.

علاقه اهل سنت به امام رضا(ع)

در ادامه این مراسم، ماموستا یحیی اسماعیلی امام جمعه اهل سنت تکاب نیز با اشاره به این‌که امام رضا علیه السلام بر اساس نقل بزرگان اهل سنت، عالم ترین انسان زمان خود بوده است و علاقه ویژه ای به حضرت دارند، گفت: نظر اهل سنت در خصوص اهل بیت علیهم السلام همان نظر ائمه اهل سنت است که محبت به آن بزرگواران را واجب می‌دانند و با استناد به آیه شریفه" قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی" نتیجه رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، محبت به اهل بیت پیامبر است.

وی ادامه داد: زمخشری صاحب تفسیر" الکشاف" از مفسرین اهل سنت، حدیث پیامبر در مورد اهل بیت را نقل می کند " مَثَلُ اَهلِ بَیتی کَمَثَلِ سَفینَهِ نُوح مَن رَکِبَ فیها نَجا وَ مَن تَرَکَ عَنها غَرِقَ" مثل اهل بیت من مثل کشتی نوح است، هر کس سوار آن شود نجات پیدا می کند و هرکس آن را ترک کند، غرق می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha