جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبحانی نیا+ سفیران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در جمع اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گاز راه اندازی مرکز زبان حوزه استان و آموزش زبان های انگلیسی، روسی، فرانسوی و عربی به طلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا پیش از ظهر امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین در محوطه مدرسه مولاوردیخان،  نقش اساتید در عرصه پژوهشی را مهم دانست و گفت: محوری ترین کار ما تقویت پژوهش و پژوهشگری در میان طلاب و اساتید حوزه علمیه است و در قدم بعدی این امر به طلاب منتقل می شود و امیدواریم در پنج سال آینده کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

وی افزود:  کشور ما که مهد دانش شیعی است به پژوهش نیاز فراوانی دارد و در این عرصه نقش اساتید حوزه های علمیه در این موضوع مهم و اثر گذار است در واقع اساتید حوزه علمیه به عنوان معلمان دینی از جایگاه رفیعی برخوردارند و می توانند در عرصه های علمی و پژوهشی یاریگر طلاب باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امروز هر فعالیتی در حوزه علمیه قزوین محقق شود، فقط با همراهی و مشارکت و همدلی اساتید وطلاب علوم دینی انجام خواهد شد.

وی اظهارکرد: مجموعه حوزه علمیه قزوین به دنبال افزایش کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی است تا بتواند استعدادهای پژوهشگران اعم از طلاب اساتید را به بالاترین سطح ارتقاء دهد.

وی ادامه داد: در موضوع مهم پژوهش از ظرفیت تمامی اساتید و طلاب که در زمینه تحقیق و پژوهش کارنامه خوبی دارند به خوبی استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: یکی از کارهای اثرگذار که شما اساتید می توانید با جدیت در آن اهتمام داشته باشید، مطالبه تحقیق و پژوهش از طلاب علوم دینی است که علاوه بر این موضوع بحث اخلاق هم باید تقویت گردد.

اساتید دست به قلم باشند

 مدیر حوزه علمیه قزوین، تولید محتوای پژوهشی و علمی از سوی اساتید مدارس علمیه را مهم دانست و عنوان کرد: امروز اساتید باید محصول علمی داشته باشند و همواره دست به قلم بوده تا بتوانند مقالات علمی و پژوهشی را خلق کنند که اگر این حرکت را انجام ندهند مایه خسران برای خود خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب و مقاله نوشتن اصلا قابل مقایسه و قیمت گذاری نیست و هیچ وقت دچار خسران نخواهد شد.

رشد تبلیغ در حوزه علمیه قزوین از جمله اهداف ماست

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به موضوع تبلیغ اشاره و بیان کرد: موفقیت مطلوبی در این زمینه نداشته ایم که باید در این جهت فعالیت های خود را در این زمینه رشد و ارتقاء ببخشیم؛ در این مدت برنامه ها و جلسات مشترکی با آموزش و پرورش داشته ایم که امیدواریم به نتایج مطلوبی برسد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: در این زمینه فعالیت هایی انجام شده و مکانی در ضلع جنوبی مسجد جامع تدارک دیده شده که پا گرفتن این مجموعه همراهی اساتید حوزه را می طلبد.

 اخلاق طلاب اولویت دارد

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر اهل اخلاق و تهذیب نفس نباشیم موفق نخواهیم شد و جایگاه اجتماعی هم نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر فقط دنبال دانش صرف باشیم آسیب خواهیم دید لذا اگر بخواهیم تأثیرگذار باشیم راهی جز عمل به اخلاق نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ظهار کرد: از اساتید حوزه انتظار داریم نسبت به تهذیب نفس و اخلاق همت کنند و اگر در حین تحصیل کوتاهی و قصوری دیدند متذکر شوند تا آن را برطرف کنیم.

راه اندازی مرکز زبان در حوزه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین از راه اندازی مرکز زبان خارجه حوزه علمیه قزوین خبر داد و عنوان کرد: در صدد هستیم که چهار زبان (انگلیسی، روسی، فرانسوی و عربی) را در حوزه قزوین راه اندازی کنیم و نقش اساتید در این عرصه بسیار مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha