جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ حسین انصاریان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: انجام واجبات مانند نماز، روزه، خمس، حج و حجاب و ترک محرمات مانند دروغ، تهمت، دزدی، ظلم و گرانفروشی از متعلقات ایمان است، و کسی که هر کدام از اینها را نداشته باشد ایمانش ناقص است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: ایمان به خداوند، ایمان به قیامت و فرشتگان و ایمان به قرآن و انبیای الهی از اوصاف افراد با ایمان است.

وی گفت: ایمان همانند ترازو دو کفه دارد و اگر انسان یکی از آندو را نداشته باشد به فرموده امام صادق علیه‌السلام ناقص و اگر هر دو را نداشته باشد در حقیقت اصلا ایمان نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یک کفه ایمان عمل به یک سلسله اعمال در حوزه عرشی و کفه دیگر حذف یک سلسله اعمال منکر است، افزود: تقوای واقعی این است که انسان خود را در مقابل افکار خلاف حفظ کند و از افتادن در معاصی کبیره و صغیره نگه دارد و به معروف‌ها و اعمال صالحه که از متعلقات ایمان هستند عمل کند.

وی یادآور شد: وقتی انسان به متعلقات ایمان عمل کند و قلب خود را به آنها گره بزند، می‌تواند در صراط مستقیم گام بردارد و از انحرافات مصون بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان تاکید کرد: ایمان اصحاب عاشورایی در واقعه کربلا مثال زدنی است چرا که ایمان این اصحاب در اوج مصیبت و در درجه اعلا بود و شهدای کربلا تا لحظه آخر در مسیری که انتخاب کردند ثابت قدم بودند.

وی اضافه کرد: ایمان واقعی زمانی که در قلب انسان ریشه بدواند و مستحکم باشد، انسان در مقابل دشمنان شکست نخواهد خورد و تا لحظه آخر عمر با وجود مصائب و مشکلات، ثبات قدم خواهد داشت.

سخنران حرم مطهر انجام و ترک برخی از اعمال در مقام ایمان بر اساس آنچه که خداوند دستور داده را زمینه ساز ایمان واقعی عنوان کرد و گفت: ممانعت از ربا، رشوه، زنا، غیبت، تهمت، دروغ، و… از جمله اموری است که باید ترک شود و نماز، روزه، خمس، حج، حجاب و … از مواردی است که انجام آن زمینه ساز ایمان واقعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: اگر انسان‌ها ایمان و متعلقات ایمان را انجام دهند و معاصی را از زندگی خود حذف کنند طبق وعده قرآن کریم، برکات خداوند از آسمان نازل و از زمین جوشش خواهد شد و در چنین جامعه‌ای بیماری، ظلم، گرانفروشی و… معنا نخواهد داشت.

وی افزود: به وجود آورنده گرانی‌ها، کمبودها، بلاها، مشکلات، مرگ و میرهای دسته جمعی و دیگر مشکلات، خود انسان‌ها هستند چرا که خداوند منشأ خیر، ستارالعوب، ارحم الراحمین و اکرم الاکرمین است و در آخرت نیز هم وجود جهنم و هم علت ورود به جهنم اعمال خود انسان ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha